21 Mart 2010 Pazar

***CİVCİV DESENLİ BEBEK YELEĞİ***MANTAR DESENLİ SUVETER***

Arşivimde resimler birikince sık sık resim atmaya başladım.Bu bebek yeleği yakadan başlama.Sık sık bunun nasıl yapıldığını soran arkadaş ve komşularıma tek tek anlatmak zorunda kalmayım diye burada anlatmak istiyorum.Yapılışı:58 ilmek başla,6 sıra haroşa ör(burası yaka bandı olacak).6 ön bant ör,6 ilmek ön için ör,bir tane şişe dola(bu artırma yeri oluyor)2 ilmek ör.bir daha artır.6 ilmek ör bir artır 2 ör bir artır 14 ilmek ör8Burası arka için)bir artır iki ör,1artır,6 ör,1 artır iki ör,6 ör,6 ilmekte ön bant için ör.Arka sırayı hiç işlem yapmadan ters ör.13 delik olana kadar artırmaya devam et.
kol yerine gelmeden 6 sıra haroşa ör.buda kol bandı için.öndeki artırma yerinin başından,arkadaki artırma yerinin sonuna kadar kes,kol yerleri oluşsun.iki tarafıda kestikten sonra geri dönerken kol yerinde 8′er ilmek artır.Alta kadar bu şekilde düz ör.en alta yine 6 sıra haroşa örerek yeleği bitir.ben yakadan başlayarak 5 tane ilik açtım .sizde bunları unutmayın.Üzerindeki civcivleri sonradan iğne ile işledim.

***MANTAR DESENLİ SUVETER***
V YAKANIN YAPILIŞIVe uzun zaman önce verdiğim sözü tutup v yakanın yapılışını anlatıyorum.Fakat bu çift lastikte v yakanın yapılışı.tek lastikte biraz daha farklı onuda daha sonra gösteririm inşaallah.1.önce lastik için bir tığ yardımı ile ilmek alıyoruz.2.aldığımız ilmekleri şişe geçiriyoruz.3.her iki tarafın ilmek sayısının aynı olmasına dikkat edin.daha sonra yakanın tam ortasına gelecek iki ilmeği bir ip yardımıyla belirliyoruz.4.Belirlediğiniz ilmeklerin düz olmasına dikkat edin.resimde gördüğünüz iki ortadaki iki ilmeğin ilkini yanındaki ilmeğin önüne geçiriyoruz.bu şekilde ikisini birden örüyoruz.5.ikinci ilmeği ve yanındakini ise beraber örüyoruz.Böylece iki ilmek eksilmiş oluyor.6.arka tarafı hiç bir işlem yapmadan örüyoruz.üçüncü sırada ortaya gelince yine aynı işlemi tekrarlıyoruz. daha açık görülebilsin diye ikinci kez resimledim.
İnşaallah anlatabilmişimdir.Anlamadığınız bir yer olursa sorabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder