31 Mart 2010 Çarşamba

***YUMURTALI PEZİK KAVURMASI***

“Pancar pezik değilmi?
Ciğer ezik değil mi?…”diye başlayan türkünün dizeleri beni taa çocukluğuma götürür.O zamanlar bu türküyü duyduğumda “pezik”ne demek bilmezdim.Yıllar sonra peziğin ,pazının sapları olduğunu öğrendim.Zaten pazıda bildiğim kadarıyla şeker pancarının yaprakları oluyor….
Bu peziklerin kavurması çok lezzetliydi.Bunu ıspanak saplarıylada yapıyordum ama böylede bir farklılık oldu.Yapılışını hepiniz biliyorsunuz belki ama ben yinede kısaca anlatayım.Ha bu arada ;lütfen hiç bir tarifinizi hafife alıpta yayınlamamazlık etmeyin.Benim son birkaç haftadır en çok bakılan tarifim kıymalı karnabahar yemeği .Bende bu yemeği yayınlamadan önce tereddüt etmiştim.Şimdilerde en üst sırada görünce şaşırıyorum doğrusu…
Pancarın saplarını haşlayın,küçük küçük doğrayın.
Bol soğan(ben 3 tane kullandım)doğrayıp kavurun.
Tuzunu,karabiberini atıp karıştırın.
Üzerine kişi sayısına göre yumurtasını kırıp biraz pişirin.İşte hepsi bu kadar..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder