7 Nisan 2010 Çarşamba

***PAZILI,İKİ RENKLİ YEŞİL EKMEK***


Son günlerde sizi pazıdan bıktırdım mı bilmem ama evdekiler isyan bayraklarını çektiler.İkizlerim  yemekten önce “anne yine mi pazılı birşey yaptın? Eğer pazılıysa ben yemem” demeye başladılarGülümse. Hatta pazı yemekten renklerinin yeşile döneceğini bile iddia ediyorlar …. Aslında pazıyla yaptığım herşeyi istekle yediler ama, babamızın kışkırtan şakaları onları biraz gaza getirdi diye düşünüyorum …..
Sanırım bende biraz abarttım.Deli kızın çeyizi gibi durmadan aynı şey olmaz değilmi? Fakat gürbüz yaprakları ve yemyeşil rengiyle beni nasıl cezbediyor anlatamam ….
Arşivimde hala pazılı tariflerim olsada diğerlerini başka zamanlara bırakıyorum ….
Pazılı ekmek tamamen doğaçlama oldu.Daha önce hiç yapılmamış.Yiyeceklerin renklerine ve şekillerine önem veririm.Renkli kurabiyeler,kekler  her zaman  ilgimi çekmiştir …. Ekmekte neden,olmasın diye düşündüm ama gerçekten çok güzel oldu.Pazı tadı pek gelmiyordu tam bir kahvaltılık ekmekti….
MALZEMELERYeşil hamur için
3 bardak tam buğday unu (veya 2 avuç kepek)
1 tatlı kaşığı maya
3-4 yaprak Pazı (az suyla rondodan çekin
Tuz Aldığı kadar su
BEYAZ HAMUR
Aynı malzemeler kullanılacak sedece pazı yok
NASIL YAPTIM;
Her iki hamuruda ayrı ayrı ele yapışacak kıvamda yoğurdum.Bir saat kadar mayalandırdım.Önce birini unlayarak hafif açtım.Diğerinide onu üzerine koyup rulo yaptım.hamur yumuşak olduğu için fazla düzgün bir rulo olmuyor.Kenar kısımlarını içe doğru düzeltip unlanmış tepsiye aldım.Orada da yarım saat kadar dinlendirip, 200 derecelik fırında 1 saat kadar pişirdim.Soğumadanda kesmeyin, hamur olmasın.Afiyet olsun …S6002325S6002331

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder