28 Şubat 2010 Pazar

***HAVUÇLU KAZAK PİLAVI***

بِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم.
Herkese hayırlı pazarlar dilerim.Tatil yapacağım diye tüm günü boşa geçirdiğimiz bir gündür pazar günleri.Rehavetimiz ayyuka çıkar.Bu gün beynimiz donana kadar uyumayı pek severiz.Aslında güzel ve bereketli geçmesi gereken bir günü bu şekilde ziyan ederiz.Belki bu pazar gününde tarif kimin umurunda diyebilirsiniz, olsun ben böyle düşünmüyorum.Mutlaka faydalanacak ilgilenecekler vardır. Mail yoluyla sorduğunuz sorulara kısa kısa cevap vermeye çalışıyor fikirlerinizden ziyadesiyle faydalanıyorum.İlginizden dolayı ayrıca teşekkür ediyorum...

Öyle uzaklar vardır ki aslında çok yakındır.öyle yakınlarda vardır ki onlara asla ulaşamayacak kadar uzaktır.İnançlarımız,sevgi dolu yüreklerimiz uzakları yakın eder.geçen gün Amerika'dan  bana yazan Jibek adlı kardeşim çok güzel Kazak yemekleri bildiğini ve tariflerini bana yollamak istediğini belirtmiş.tamda değişik lezzetlerin araştırmasını yaparken aldığım bu mesaj beni ziyadesiyle memnun etti.Sanırım artık benim tariflerimi bırakıp Jibek'in tariflerini bekliyeceksiniz:))Çünkü çok güzel tarifleri var.birde emek çekmiş resimleyip ayrıntılı yapılışınıda anlatmış.kendisine tekrar teşekkür ediyor sizi bu güzel kazak pilavı ile başbaşa bırakıyorum...

MALZEMELER
2 su bardağı pirinç (benim tercihim,1bardak normal pirinç/1bardak basmati pirinç karışımı. suda bekletmeye gerek yok)
4 su bardağı su
1/2 su bardağı sıvıyağ
750 gr. kemikli et (Yağları ayıklanmış kuzu veya sığır eti farketmez)
2 büyük kuru soğan (Piyazlık- yarım ay şeklinde doğranmış)
1 diş sarımsak (ezilmiş veya ince rendelenmiş.kokusu ve tadı belli olmadan aromasını veriyor)
4 orta boy havuç (ince jülyen kesilmiş)
1 yemek kaşığı dolusu salça
1 çaybardağı tatlı badem (kavrulmuş)
Tuz

YAPILIŞI
  • İri parçalanmış etlerle baraber 1 diş ezilmiş sarımsaklar ısınmış yağda etler iyice kızarınca kadar arasıra çevirerek pişirilir.
  • Piyazlık doğranmış soğanlar ilave edilir, ocağın altı kısılarak soğanları yakmadan şeffaflaşana kadar karıştırarak kavurulur.
  • Havuçlar ilave edilip diriliğini kaybetmeye başlayınca salça eklenir.
  • 4 bardak sıcak suyu ve tuzunu ilave edip etler yumuşayıncaya kadar pişirilir (düdüklünün tavuk ayarında 15dk.da lokum gibi oluyor).
  • Yumuşayan etleri başka bir tabağa çıkartın, koyulaşmış salçalı etsuyuna pirinçleri ilave edip orta hararette suyunun çekmesini bekleyin (ben bu aşamada tencerenin dibi tutmaması için düz metal koyuyorum) züccaciyelerden pilav altlığı diye bulabilirsiniz.
  • Pilav suyunu çektikten sonra 1kez karıştırıp üzerine ısınması için etleri koyun.
  • Nemini çekip tane tane olması için, kapağın altına 2kat kağıt havlu koyup 10 dk. çok kısık ateşte demlenmeye bırakın.
  • 20dk. da ocağın altı kapalı olarak dinlendirin.
  • En son olarak, servis tabağına önce pilavı, üstünede etleri yerleştirip bademlerinizi serpebilirsiniz. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder