27 Şubat 2010 Cumartesi

***ŞEFTALİLİ KEK***

Bizim evde kek dedinmi akan sular durur.Her türlü meyve ve baharatla yaparım kekleri.Bu konuda mütevazılığı bir kenara bırakıp kek uzmanıyım demekten de kendimi alamam:))Bir başka deyişle kekin şifresini çözdüm:))Daha önce yaptığım keklerden birinde keke koyacağım yoğurdu,henüz çırpmadığım yumurtaların üzerine döküverdim.Bu nasıl olacaktı?Çünkü ben her zaman yumurta ve şekeri önce iyice çırpardım.Başka çarem yoktu,devam etmeliydim.Bütün malzemeyi içine katıp,uzun bir müddet çırptım.Sonuç mükemmeldi.Tıpkı hazır kek formunda olmuştu.O günden beri çoğu keki bu şekilde yapıyorum.Acaba sorularını kafanızdan atmak için ayrıntılı resimledim.Nasıl yapmışım hadi beraber bakalım;şeftalili kekşeftalili kek malzemelerşeftalili kek 2şeftalili kek 6şeftalili kek 5MALZEMELER
3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı  şeftali püresi
1 çay bardağı sıvıyağ
2 su bardağı un
yarım çay bardağı su
1 paket vanilya
1 buçuk paket kabartma tozu
YAPILIŞI
*Un hariç bütün malzemeleri karıştırın.
*Unu da ekleyip 4-5 dakika boyunca mikserle çırpın.
*Unlayıp yağladığınız kek kalıbının dibine dövülmüş ceviz serpin.
*Hamuru kalıba dökün 175 derecelik fırında yaklaşık 40 dakika kadar pişirin.Soğuyunca dilimleyip servis yapın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder