22 Ocak 2010 Cuma

basit işleme mutfak bezi

yemek blogumda hindistancevizli ballı kurabiyelerde bu örtüyü göstermiş ama yapılışını temel teknikleri verdikten sonra yayınlaycağımı söylemiştim.temel tekniklerden bu yazımda bahsettim. ve işte şimdi de desenlerini ve yapılışını yayınlıyorum..bu sevimli tavuğumuzun desenini nette gezerken yabancı bir duvar kağıdı vb..sitesinde görüp bilgisayarıma kaydetmiştim.mutfakta da kurabiye tepsilerimi filan örtmeye bir beze ihtiyacım olunca işte bu desenleri işledim.ben çok severek kullanıyorum..elinde bıçak olanı ben uydurdum..
arkadaşlarımıza götürmek üzere küçük bir hediye de olabilir böyle bezler..

üstlerine tıklayın büyüyeceklerdir..

desenleri kumaşa nasıl aktarırız?

desenleri yağlı kağıt/parşömen/kopya kağıdı vb.. geçirin kurşun kalemle.sonra desenin olduğu yüzü kumaşın üstüne gelecek şekilde koyun.yani yazılı yeri koyuyoruz.yazısız yerden yani desenin arkasından kurşun kalemle üstünden geçin desenimiz kolayca kumaşın üzerine geçmiş olacak. karbon kağıdı vb.kullanmayın.her zaman için bu yöntemi tercih edin.karbon kağıdı kötü bir leke bırakıyor.aman!kumaşın ortasındaki yazıları kendi yazımla yazdım ben.siz de öyle yapabilirsiniz..bu yazılarda ne demek derseniz tavuğun elindeki mutfak aletlerinin adını yazdım ingilizce olarak.türkçesinden daha havalı duruyor:) fork:çatal ,chicken : tavuk demek ama yenen haline deniyor canlı tavuğun başka bir adı vardı..şimdi hatırlamıyorum.mix: karıştırmak demek .mixer (çırpıcı) neden yazmamışım bilmiyorum.neyse.knife: bıçak, spoon: kaşık ,eat : yemek yemek demek..isterseniz bunları yazabilir isterseniz türkçesini kullanabilirsiniz.istemezseniz hiç de yazmayabilirsiniz..
patiska kumaşı vardı.ben ona işledim.ama patiska yıkanınca ütülemek istiyor ve kolay açılmıyor başka yumuşak bir kumaş kullanabilirsiniz.ketene de olabilir . patiskaya işleyince altına tela koymaya gerek kalmıyor ama penye tarzı ya da başka yumuşak kumaşlara işlerseniz desenin altına tela yapıştırın.işlemesi zor olur yoksa..desenleri çizdikten sonra kumaşı kasnağa gerin.kolay işlenir ve düzgün olur.mor,sarı,siyah ve kırmızı domino 12 numara ip kullandım.başka işlemeye uygun ipler de kullanabilirsiniz.tercih sizin.resimde göreceğiniz üzere kalın olan çizgileri zincir işi ile diğerlerini de sap işi ile işledim.kalbi ise sarma tekniği ile yaptım.kırmızı ip ile içini dolduruyoruz yani bir şeye ip sardığınızı düşünün.o teknik aklıma gelmemiş onu da eklerdim basit işleme tekniklerine.ama zor bir şey değil.zincir işi ile de doldurabilrsiniz kalbi.ya da doldurmayabilirsiniz de.kenarlarına çerçeve işleyip bırakabilirsiniz.gözleri (birini unutmuşum resimleri çekince farkettim ve işledim gözü:) iğneyle çarpı atarak işledim .yani önce + yapıyoruz sonra üstüne x atıyoruz ve göz oluşuyor..ortadaki yazıları da sap işi tekniği ile iğne ardı tekniği kullanarak yaptım..ve işte işlememiz bitti.kenarlarını incecik makinede kıvırabilirsiniz ya da köşe çalışması yapabilirsiniz bohçalarda,masa örtülerinde kullandığımız gibi..köşe çalışması yapmaya gerek yok aslında çünkü bezi küçültüyor.makinede incecik kenarlarını dikin yeterli.köşe çalışmasını başka bir yazıda ayrıntılı olarak anlatırım..
kenarlarını da kıvırdıktan sonra sıra geldi elimizde kirlenen işimizi yıkamaya.

nakışlardaki,işlemelerdeki kurşun kalem izleri nasıl çıkarılır?

evet kurşun kalemlerin izleri sinir bozucudur gerçekten de bir de yıkadığımız halde çıkmamışsa..bu sorunu şöyle çözüyoruz:

1 kalıp beyaz sabunlardan alın.ılık bir su hazırlayıp işinizi özellikle de kalem izlerine bolca sabun sürerek yıkayın..kar gibi bembeyaz çıkacak ortaya:) durulayıp asın..beyaz tshirtlerdeki lekeleri de çıkarıyor.


bilenler için anlatımım uzun ve sıkıcı gelebilir ama ilk defa yapacak olanlar için de yararlı olsun istediğimden elimden geldiğince anlatmaya çalıştım..

basit işleme tekniklerini burada anlattım.oradan görebilirsiniz.

anlaşılmayan yer olursa çekinmeyin lütfen..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder