31 Ocak 2010 Pazar

***NİŞASTALI BÖREK***


Eğer boş bir gününüzdeyseniz,uğraşacak zamanım çok,elime ayağıma dolaşacak kimse yok diyorsanız;size bu böreği yapmanızı tavsiye ederim.Yook zamanım dar,şipşak yapılan birşeyler istiyorum diyorsanız;bu tarifi ne gördünüz ,ne duydunuz:)Mümin doğru sözlü olmak zorundadır.Ben burada beğenmediğim hiç birşeyi yayınlamıyorum.Yani tariflerimin hepsi denediğim,beğendiğim tavsiye ettiğim tarifler.Ben bir çok blog veya sitedeki gibi(ki; ben bu işe çok kızıyorum)uydurma tarifler,iş olsun diye konulan resimler kullanmıyorum.Ve bir çok arkadaşımda bunu yapıyor zaten.Fakat bizi takip eden bizden tarif alan kişilerede yaptığımızın zorluk derecesi konusunda bir uyarıda bulunmamız gerekir diye düşünüyorum.
Evet nişastalı börek tarifi bir çok yerde vardı.Ben kendi ölçülerimi kullandım yine ama yapılışının hepsi genelde aynı.Bazı arkadaşlar sık yaptıklarından,çok kolay olduğundan bahsetmişler.Hayır kolay bir börek değil.Daha doğrusu çok zaman alan bir börek.Özellikle sıcak yediğinizde süper bir lezzet,tadı cidden çok güzel,hani kıyır kıyır dediğiniz cinsten fakat yaparken kendimi baklava açıyorum gibi hissettim.Bekleme süresi falan tam iki saatimi aldı.Hatta çocuklar hala “anne bize o börekten yapsana”diyorlar ama,bir daha ne zaman yaparım kestiremiyorum.
Doğrusu zamanımızda çok değerli.Zorlaştıran değil,kolaylaştıranlar ayrıcalıklıdırlar.Eğer gözünüz kesiyorsa buyrun tarife;
MALZEMELER
1 su bardağı süt,
1 su bardağı yoğurt
1 çay bardağı sıvı yağ
2 yumurta
1 çay kaşığı karbonat
Tuz , aldığı kadar un
AÇMAK İÇİN
Nişasta , arasına sürmek için tereyağı
İÇİNE KOYMAK İÇİN
2 Adet patates
1 su bardağı ezilmiş beyaz peynir
1 demet maydanoz
Birkaç adet sosis (arzuya göre)
YAPILIŞI
Kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yoğurun.Hamuru 22 eşit parçaya bölün.Biraz dinlendirdikten sonra her bir bezeyi tabak büyüklüğünde açın.Aralarını yağlayarak ikişerli olarak birleştirin.Aralarındaki yağ donana kadar bekleyin.
Daha sonra birleştirdiğiniz her iki bezeyi nişasta ile normal bir yufka büyüklüğünde açıp,yağlayarak zarf şeklinde katlayın.Dörde bölüp,uçlarına iç koyarak üçgen biçimde kapatın.Fırına verirken üzerine hiçbir şey sürmeyin.200 derecelik ısı benim için ideal pişirme derecesi.Ayrıca tarifimi arkadaşımız Ferah’a gönderiyorum.
Cahide’nin notu:Eğer denemek isterseniz bezeleri iki değil üçerli gruplar halinde birleştirin.Bu şekilde daha az zamanınızı alacaktır.Bir daha yaparsam o şekilde yapmayı düşünüyorum.Ayrıca sevgili Rumma sayfana üç gündür bir türlü ulaşamıyorum.Web sayfasından kaynaklanan bir durum diyor.Aklına bir şey gelmesin canım.takip ettiğim bir kaç adreste daha aynı sorun çıkıyor.İnşaallah en kısa zamanda sorun hallolur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder