30 Ocak 2010 Cumartesi

***FINDIKLI,KEPEKLİ KURABİYE***

Malumunuz,bugün pazartesi.Benim genel temizlik günüm.Akşama kadar uğraşır dururum artık.Bazen düşünüyorumda sabah namazından sonra yatsaydım,tüm bu işleri nasıl yetiştirirdim diye.Elhamdulillah güneşi üzerime doğdurmuyorum,günümde bereketli oluyor.Daha önceleride böyleydi fakat Erdal Demirkıran‘ın Sadece aptallar sekiz saat uyur” adlı kitabını okuduktan sonra bu alışkanlığımı dahada pekiştirdim.Kitaptaki şu söz beni çok etkilemişti.“Akıllı bir adam ömrünün üçte birini yastığa bağışlamaz”Yapamam demeyin.Sadece bir hafta aynı saatte kalkarsanız biyolojik saat kendisini ona göre ayarlıyor.Sonra uyumak istesenizde uyuyamıyorsunuz.Güneş doğduktan sonra uyanmayla ilgili şuradaki ilginç yazıyı okuyun.Yine kendi ölçülerimle yaptığım pratik kurabiyemle sizleri başbaşa bırakıyorum…..Fındıklı Kurabiye
MALZEMELER
100 gr.tereyağı
1 çay bardağı sıvıyağ
1 yumurta
2 yemek kaşığı yoğurt
1 çay bardağı dövülmüş fındık
1.5 çay bardağı pudra şekeri
2 yemek kaşığı kepek
50 gr.damla çikolata
yarım paket kabartma tozu
aldığı kadar un
YAPILIŞI
*Bütün malzemeleri karıştırıp yumuşak bir hamur elde edin.
*Merdane yardımıyla açın
*Bir çay bardağıyla yuvarlaklar kesip tepsiye dizin
*175 derecelik fırında pembeleşene kadar pişirin
*Fırından çıkıp soğuduktan sonra,bir tanesinin içine krem çikolata sürüp bir diğerinide üzerine kapatın.Hepsine aynı işlemi uygulayın

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder