29 Ocak 2010 Cuma

HPV ASISI

HPV Aşısı Yaptıran Bir Bayanla Röportaj

E.G. (29)

- HPV aşısı olmaya nasıl karar verdin?
* Doktorumla görüştüm, ben bu aşı sadece genç kızlara uygulanabiliyor sanıyordum. Ama doktorum benim için de uygulanabileceğini söyledi. Ben de bulaşıcı ilk kanser türü olduğu için yaptırmaya karar verdim.



- Aşıyı doktorun smear testi sonrasında mı tavsiye etti, yoksa olağan kontrolde mi?
* Olağan kontrolüme gittiğimde, bekleme salonundaki broşürleri okudukça içime kurt düştü. Doktora kendim sordum. Yani smear sonucu çıkmadan konuştuk. Tabi O'da "Bir sonucun gelsin temiz çıkar inşallah yaparız" dedi.



- Sanırım Gardasil aşısı oldun ?
* Evet. Toplamda 3 doz olacak. 2.si 2 ay sonra. 3. doz da 6. ayda.

- Şimdi daha huzurlu musun?
* Sonuçta aşı olduktan sonra da mutlaka smear kontrollerinizi yaptırın diyorlar. Cinsel yoldan bulaşıyoruş ya..



- Maalesef sadece cinsel yoldan değil.


* Peki başka nasıl bulaşıyormuş?


- Normal bir bulaşıcı hastalık gibi düşünmek lazım bence. 9-10 yaşındaki kız çocuklarında da görüldüğüne göre?


* Ama Doktor 9-10 yaş için dedi ki; "Vücudun kadınlığa geçişi başlıyor" "YANİ AŞI, CİNSEL YAŞAMA BAŞLAMADAN ÖNCE UYGULANIYOR" dedi.


- Benim TV'de izlediğim kadarıyla, doktor virüs el teması ile de geçebilir demişti.


* Epilasyon için gittiğim yerde bulaşır mı diye endişeleniyorum bende.
* Çocuğun altını değiştirirken de bulaşır mı acaba?


- O kadarını bilemiyorum tabii ki, bunlar bizim duyduklarımız. Bir uzmandan dinlemek güzel olurdu.
* Elbette.


- Peki kızına da yaptırmayı düşünüyor musun yaşı gelince?
* Evet inşallah.9 - 10 Yaşlarına geldiğinde oluyormuş.


- Bu kısa röportaj için teşekkür ederim. Henüz aşılanmamış bayanlara söyleyeceğin bir şey var mı?


* İHMAL ETMESİNLER,MUTLAKA AŞILARINI YAPTIRSINLAR.SAĞLIK HERŞEYDEN ÖNEMLİ!!!!



20.11.2007 10:35

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder