26 Mart 2010 Cuma

FIRINDA KABAK MÜCVER TARİFİ



Malzemeler:


6 adet kabak
1 adet kuru soğan
2 kibrit kutusu beyaz peynir
2 yumurta
½ su bardağı sıvı yağ
1,5 su bardağı un
½ paket kabartma tozu
Maydanoz (dereotu kullanabilirsiniz. Ben dereotunu sevmediğim için maydanozu tercih ettim.)
Tuz, şeker


Yapılışı: Kabaklar ve soğanı soyup rendeleyin. Beyz peyniri ufak paraçalara bölün. Maydanozu yıkayıp doğrayın. Yumurta ve yağ derince bir kapta karıştırın. İçine rendelenmiş kabakları, soğanı, maydanozu ve peyniri ekleyin. Biraz tuz ve şeker ilave edin. Unu ve kabartma tozunu ekleyip karıştırın. Yağlanmış borcam bir tepsiye döküp önceden ısıtılmış 180 derece fırında 45 dakika kadar (üzeri kızarıncaya kadar) pişirin. Ben bir kısmını da metal kalp kalıbımda pişirdim. Etkinlik için şık bir görüntü olsun istedim. Piştikten sonra biraz ılıtıp sarımsaklı yoğurt ile servis yapmanız önerilir. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder