29 Mart 2010 Pazartesi

***SEBZELİ OMLET***

Hepinize hayırlı cumalar dilerim dostlar.Domuz gribi geldi, geliyor  derken nihayet nurtopu gibi bir hastalığımız daha oldu.Burnumuzun dibine kadar geldi dayandı.Acıları,hastalıkları seven bir milletizdir.İlaç yutmak,hasta takılmak özel zevklerimiz arasında yer alır.Zaten şükür(!) hepimizin de bir hastalığı mutlaka vardır.Hele birine şu hastalığım var deyin;mutlaka o sizden daha hastadıricon_smileŞu domuz gribi aşısını ise şahsen ben vurdurmak istemiyorum ve çocuklara da inşaallah vurdurmayacağım.Burada ki yazıyı mutlaka okuyun,bana hak vereceksiniz.Neyse bu konuyu fazlaca uzatmaya niyetim yok.Boşverin gribi falan,kalkın bol sebzeli bir omlet hazırlayın.pişirinÇocuklarla beraber sıkı bir kahvaltı yapın.Önce ben nasıl yaptığımı anlatayım;
MALZEMELER
6 yumurta
1 çay bardağı beyaz peynir
1 adet sert domates
2 adet biber
7-8 dal maydanoz
Karabiber
1 yemek kaşığı un
Yarım çay kaşığı k.tozu
YAPILIŞI
*Sebzeler doğranır,kalan malzemeler de ilave edilerek karışana kadar hafifçe çırpılır.
*Yağlanmış teflon tavaya dökülür,ağzı kapatılır
*Kısık ateşte altı kızarana kadar bekletilir
*Altı kızardıktan sonra bir kapak yada tepsi yardımı ile ters çevrilir.
*Diğer tarafıda kızarınca ocaktan alınır,servis yapılır
Omlet nasıl kabarır? Omletin iyi kabarması için ne yapmalı?
Arkadaşlar omletin iyi kabarması için az çırpın ve biraz kabartma tozu atın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder