23 Mart 2010 Salı

***KESTANELİ PİLAV***


Sıkı takipçim sevgili Zeynep'in "Kestaneli pilav nasıl yapılır?" sorusuna aslında epey önce yaptığım,fakat ancak bugün yayınlalayabildiğim tarifimle cevap veriyorum.Bu aralar "nasıl yapılır" sorularını çok soruyorsunuz.Sizin bilmediğiniz bir şey var,o da çok şey bilmediğim:)) Çok şey biliyor gibi gözüküyorsam, size bilmediklerimi anlatmadığımdandır."Zaten mükemmel olunmaz,mükemmele yürünür"...

Yaramaz bir çocuk gibi hissederim kendimi,orayı burayı kurcalayan.Bazen aklımdakini uygulamak için mutfağın altını üstüne getirdiğim çok olmuştur.Sonu hüsranla biten denemeleri neredeyse hiç paylaşmadım sizinle.Mesela havuç suyundan elde etmeye çalıştığım,ama başaramadığım turuncu gıda boyası denememi anlatmadım, fiyaskoyla sonuçlanan kaşar peynirini...

İyi ki hata yapıyor insan;Hata yapmadan yanlışlarını farkedemiyor,daha iyi olamıyor.Her hatayı bir merdivenin basamağı gibi düşünürüm.Ayağımın kaydığı basamağa daha dikkatli basarak yükselirim diğer basamağa...

Hep öğreten olmak ağır gelir insana,bazen başkasından öğrenmek ister.En azından ben böyleyim.En kolay şeyleri bile acaba başkası nasıl yapmış diye merak eder,bildiğimi bile  sormaya bayılırım."Merak en iyi öğretmendir" sözü,sık söylediğim sözlerimdendir.

Anlıyacağınız öğrenmeye çok ihtiyacım var.Bilmediklerimi ayağımın altına alsaydım, başım göğe değerdi. Diyen İmam-ı azam'ın bildiklerinden zerre miktar bulaşsaydı bizlere, belki biraz biliyorum demeye hakkımız olurdu.Şimdi yeniden farkettim hiç bir şey bilmediğimi...
MALZEMELER

2 su bardağı baldo pirinç
2 su bardağı su
1 su bardağı kestane
1 adet küçük havuç(jülyen doğranmış)
Bir tutam maydanoz
tereyağı,zeytinyağı tuz

YAPILIŞI
*Pirinçleri iki kere yıkayıp,ılık suda bir saat bekletin
*Kestaneleri çizip fırında veya teflon tavada pişirin,kabuklarını soyun
*yağı tencereye alıp eritin,süzdüğünüz pirinci yağa ilave edip hafif kavurun
*Kaynar su ve tuz koyup kısık ateşte pişmeye bırakın
*Bu arada doğranmış havucu,haşlayın
*Kestaneleri az yağda hafif kızartın
*Pilavın altını kapattıktan sonra içine havuç ince doğranmış maydanoz ve kavrulmuş kestaneleri katın.
*Pilav demlendikten sonra karıştırıp servis yapın..

Sevgili arkadaşım Ayşe bana dostluk bildiriminde bulunmuş,sevgili Paşakızı'da güzel bir ödüle layık görmüş her ikisinede çooook teşekkür ederim.Rabbim sizleri Hayırdan ayırmasın...

EKLEME: İyi bir kestane kebap yapmak için,kestanelerinizi çizdikten sonra 2 saat ılık suda bekletin.Bu şekilde pişen kestaneleriniz hem daha yumuşak olur,hemde kabuklarından çabuk ayrılırlar.Kestaneci tavsiyesidir....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder