13 Mart 2010 Cumartesi

***VİŞNE REÇELİ NASIL YAPILIR***


Yaz geldi ya, benimde reçel yapma zamanım şimdi.çilekten başlarım.ayvayla bitiririm.sıra Vişne reçeline geldi.benim Çocukların en çok sevdiği reçel vişne reçeli.benimde en fazla yaptığım reçel.Bu seferki vişnelerim çok küçüktü.aslında her zaman çekirdeğini çıkarırdım ama küçük olunca çekirdekli pişireyim dedim.çokta güzel oldu.Çocuklar bu şekilde yemenin daha eğlenceli olduğunu söylediler.piştikten sonra tabaktaki halini çekemedim.çünkü fotoğraf makinamın kırmızıya alerjisi var, bu yüzden resimlerim hiç güzel çıkmıyor.bende kavanozdaki halini çektim.benim vereceğim ÖLÇÜLER 1 kg.vişne için . 3 kg.vişneden yaptım.Bu kadarı yetmez bile.yeniden yapmak zorundayım.Gelelim yapılışına ben;
Malzemeler:
1 kg.vişne
1 kg. şeker
1 çay bardağı su
ben limon veya limon tuzu kullanmadım.vişne zaten ekşi olduğu için.siz isterseniz kullanabilirsiniz.
Yapılışı: Vişneleri yıkayıp ayıklayın.akşamdan bir tencereye koyun.üzerine şekeri dökün.sabahleyin içine 1 çay bardağı suyu ilave edip.kısık ateşte şekeri eriyene kadar bekletin.şeker eriyince altını açın.bitinceye kadar köpüğünü bir kevgirle alın.olduğunu anlamak için su dolu bir kasenin içine bir kaç damla damlatın.hemen dağılmıyorsa reçeliniz olmuş demektir
Vişne reçeli nasıl yapılır
Vişne reçelinin yapılışı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder