16 Ocak 2010 Cumartesi


ARKA:60 İlmek yeşil ile başlayıp 10 sıra haroş örülüyor.2 sıra beyaz-2 sıra yeşil 25 çizgi olana kadar devam ediliyor.kesiliyor.

ÖN:30 ilmek ile yeşille 10 sıra horoş örülüyor.
2 sıra beyaz -2 sıra yeşil 25 çizgi olacak kadar örülüyor.
25 sıradan sonrasını düz yeşil ile 74 sıra örülüyor.(bu kısmıda çizgi yapmak istiyorsanız aynen devam ediyor ama 37 çizgi yapıyorsunuz)
tekrar 2 sıra beyazla başlayıp 24 çizgi olana kadar çizgilerimizi örüyoruz.10 sıra yeşillle haroş yapıp bitiriyoruz.
Yanlardan dikip kol kısmı bırakıyor.sonrada arkayı ve diğer yanı dikiyoruz.
(NOT:Hangi siteden yazdığımı blemediğim için site ismi veremiyorum ama defterime sitelerden not ettiğim örneklerden biri.Benim modelim diyen var sa link verelim.Alternatif olsun.Ben modeli değiştirdim biraz çünkü)

Patiğin dikilmiş hali

38 İlmek haro olarak 6 sıra örüyoruz.
6 sıradan sonra 15 ilmek örüyor 8 ilmek beyaz ters örgü öruyor geri kalan 15 i de yeşil haroş örüyoruz.her sırada önden beyaz kısma geçerken ilmek kesiyoruz.
Bu 15 ilmek 7 ilmeğe düşene kadar devam ediyoruz.
Sonra tüm ilmekleri şişe geçirip yeşil ile devam ediyor 10 sıra düz ,4 sıra hoş örüp bitiriyoruz.

10ilmek*10 ilmek kareler hazırlıyoruz.Yukarıdaki açık şablon şeklinde yanlardan dikime başlıyorz.Çok basit pratik ve az ip gerektiren bu çalışma hiç modası geçmiyen bir model.

Önden görünüşü

Sarı olan patik ALİ'nin ben yeşili ördüm.Tabi hiç bişeyin aynısını yapamam kafama göre değiştirdim modeli..


25 zincir atıp.üzerine trabzan döndüm.Oval şekil için köşelerde 2 batıyoruz.sonra dönerek etrafını 4 sıra sık iğne geçtim.taban oluştu böylece.
Beyazla trabzan yaptım.üzerine de 2 sıra daha bir önden bir arkadan ilmek alarak 2 sıra beyaz-2 sıra yeşil-2 sıra beyaz ördüm.
İlk beyazbitince önden bir miktar 12 trabzan kadar boş bıraktım.patik ayakkbımızın dili için.
dil kısmını normal trabzan ördüm.etrafına yeşille sık iğne geçtim.Böylelikle tamamlandı..
Video görüntüleri için ENDETAY'I
ANNEMİN modelleri için HÜNERLİELLER'İ tıklamayı unutmayınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder