21 Ocak 2010 Perşembe

basit işleme teknikleri: sap işi,zincir işi ve iğne ardı..

uzun zamandan sonra merhaba..ilk yazımdan sonra epey zaman geçti.birkaç şey yaptım o zamandan bu zamana.ama bir türlü ekleyemedim.ve işte şimdi başlıyorum.
temel işleme tekniklerinden birkaçı ile başlıyorum.bu tekniklerle bir çok işleme yapabiliriz.mutfak bezimi,tshirt ümü bu teknikleri kullanarak işledim.onları da sonraki postlarda yayınlayacağım..

ben kumaşı kasnağa geçirerek yaptım bu teknikleri.elde de kasnaksız yapılabilir ama düzgün durmaz büzük büzük olur.kalemle yolları çizmediğimden biraz yamuk oldular.bir de önemli nokta işledikçe düzelir işlemeleriniz.aynı ölçüde olurlar.düzgün düzgün.

sap işi

teknikleri resimlerin üstüne tıklayıp inceleyerek anlayabilirsiniz.ne kadar yazı ile anlatsam boş..en iyi yol inceleyerek bir küçük parça üstünde pratik yapmakta.
sap işini adındanda anlaşılacağı üzere işlemelerimizde çiçeklerin saplarını,yolları yapmakta kullanıyoruz.tshirt işlerkende kullanıyorum..zincir işi

bu da aynı şekilde yolları ,sapları dalları işlemekte kullanılabilir ya da diğer işlemelerde.sap işinden daha dolgun görünüm verir ve daha çabuk biter işlemesi:) 1.resimde iğneyi çıktıktan sonra hemen 1 mm yana dibine batın.ben azıcık uzağına batmışım ilk zincirim biraz aralıklı olmuş. iğne ardı

bu tekniği de yine çeşitli işlemelerde kulanıyoruz.bir de işleme de düzgün dikiş sağlıyor.normalde iğneyle dikilmiş gibi görünüyor.ve normal dikişten daha sağlam.makine dikişi gibi.

bu da bitmiş halleri..
ben bir tane patiska kumaş parçasını ayırdım.buna öğrendiğim teknikleri işliyorum.hem kalıcı oluyor.hem de başkalarına öğretirken kolaylık sağlıyor..aynı örnek bezi gibi teknik bezim oldu:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder