29 Ocak 2010 Cuma

DOĞADAN GELEN SAĞLIK - Suna Dumankaya


DOĞADAN GELEN SAĞLIK

Doğal Güzellik Uzmanı Suna Dumankaya, sizlerden gelen soruları yanıtlamaya devam ediyor....

Suna Hanım, bacaklarımda ve özellikle kalçama doğru olan kısımda pembe renkte pütürler var. Bunlardan kurtulmam için ne yapmamı tavsiye edersiniz? Yardımınız için şimdiden teşekkür ederim.

Öncelikle hamama gidip bir kese yaptırın. Eğer buna vaktiniz yoksa, evde şu formülü uygulayabilirsiniz: Bir kase toz şekeri bir yumurta akı ile karıştırıp sorunlu bölgeleri bununla ovun... Ayrıca banyodan sonra kullandığınız kremi veya yağı da içine limon sıkıp öyle sürün. Bu kuruyunca pütürlü yerlere bebe pudrası serpin, iyi gelecektir.

Merhaba Suna Abla, ben Almanya'dan bir okurunuzum. Yüzümde ergenlik sivilcileri var ve onlardan bir an önce kurtulmak istiyorum. Bana yardımcı olabilir misiniz?

Yapmanız gereken ilk iş yediklerinize dikkat etmek... Kuruyemiş, hayvansal gıdalar ve asitli içeceklerden uzak durun. Önereceğim doğal formül ise şöyle: Her gün bir su bardağı suda bir tutam kızıl kantaron otunu 5 dakika kaynatın, çay gibi demleyin. Suyuyla yüzünüzü yıkayıp, posasını da sivilcelerin üzerinde bekletin. Eğer bunu yapmak size zor gelirse, ikinci bir yol daha var. Bir çay kaşığı kuru maya, bir toz haline getirilmiş Aspirin ve bir çay kaşığı oksijenli suyu karıştırın. Bunu sivilceli bölgeye uygulayıp 20 dakika bekletin.

Suna Hanım, geçenlerde özel bir TV kanalında saç sorunu olan erkekler için bir formül vermiştiniz. Programın son yarısına yetiştiğim için tam anlayamadım. Sanırım ilik ve çam terebentinden söz ediyordunuz. O formülü yeniden vermenizi rica edeceğim. Saygılar...

150 gram sığır iliğini küçük küçük doğrayıp, kısık ateşte yağı çıkana kadar eritin ve yağını süzün. Çıkan yağ kadar Hindistan cevizi yağı ekleyip, bu karışımı saç diplerine sürün. En az bir saat bekletin. Kullandığınız şampuana da bir çay kaşığı çam terebentin karıştırmanızı tavsiye ederim, mutlaka yararını görürsünüz.

Suna Hanım, merhaba. Benim yaşım 17 ve bitip tükenmek bilmeyen sivilcelerimle başım dertte... Çıldırmak üzereyim! Bitkisel ya da kimyasal, neredeyse denemediğim hiçbir ilaç kalmadı. Buna rağmen sorunumdan kurtulamadım. Yardımınıza ihtiyacım var, önerilerinizi bekliyorum.

Muhtemelen sivilcelerinizi tükettiğiniz bir yiyecek tetikliyordur. Öncelikle bunun ne olduğunu bulmanız gerek. Hazımsızlık da bu soruna yol açabilir. Size önerim her gün bir haşlanmış patates ve yoğurt yemeniz... Psikolojik sıkıntılar ve hormonal sorunlar da sivilceye yol açabileceğinden, doğru tedavi şarttır. Bunları araştırmakta fayda var. Benim size önereceğim, kanı temizleyen bitki çayları içmeniz... Cildinizi de mutlaka temiz tutun. Yüzünüzü demlenmiş ebegümeci ve adaçayı suyuyla silin. Sivilceli bölgeye rendelenmiş soğan lapası sürüp bekletebilirsiniz. Ayrıca bir çay kaşığı pudra, dövülmüş bir Aspirin ve çeyrek limon suyunu karıştırıp sorunlu bölgeye uygulamanız da işe yarayacaktır.

Merhaba, ben 16 yaşındayım ve yüzümde, özellikle burun çevremde bulunan siyah noktalardan çok şikayetçiyim. Ayrıca göz çevrem sürekli mor; bundan da rahatsızlık duyuyorum. Her iki sorunumdan kurtulmam için bana ne önerirsiniz?

Birer kahve kaşığı mısır unu, kil, krem ve suyu karıştırın. Bunu cildinizde beş dakika beklettikten sonra ovarak çıkarın, yüzünüzü yıkayın. Bunu haftada bir tekrarlayın. Gözaltı morluklarını da elma suyu kompresi yaparak ya da zaman zaman kivi bekleterek hafifletebilirsiniz.

İşyerinde öğle yemeklerinde çıkan katı gıdalardan dolayı son bir aydır kabızlık sorunu yaşıyorum. Doktora gittim, ilaç da kullandım ama bir faydasını görmedim. Ardından aktara gittim; bana her sabah ve akşam bir bardak suya bir yemek kaşığı keçiboynuzu pekmezi ve bir tatlı kaşığı keten tohumu karıştırıp içmemi söyledi. Peki siz benim sorunum için ne önerirsiniz?

Hazımsızlık tedavisinde organik otlar yararlıdır. Bir kavanoza eşit miktarda kır papatyası, rezene, anason, kişniş, kakule ve sinameki koyun. Her sabah ve akşam bu karışımdan bir parça alıp çay gibi demleyin, için. Ayrıca sabah aç karnına bir kaysı ya da incir yemeniz iyi olur, bol bol da su içmelisiniz. Akşamları en azından yarım saatlik bir yürüyüş de bu sorundan kurtulmanızı hızlandıracaktır.

Merhaba Suna Hanım, benim başımın arka bölümünde saç dökülmesi başladı. Yeni bir semte taşındım, yalnız kaldım. Bunun verdiği stres ve sıkıntının etkisi olabileceğini düşünüyorum. Yine de size danışmak istedim. Saç dökülmesine karşı ne önerirsiniz?

Dediğiniz gibi saç dökülmesi stres ya da hormonal değişikliklerden olabilir. Önerim bol bol buğday, lahana, kurufasulye, mercimek, koyun eti, beyaz peynir, kuru erik ve soya tüketmeniz. Ayrıca bulabildiğiniz kadar sebze çeşidini püre yapın, içine iki çorba kaşığı zeytinyağı karıştırın. Bunu haftada bir gün saçınıza sürüp iki saat bekletin. Hem bunu uygular hem de stresin üstesinden gelirseniz saç dökülmesi duracaktır.

Merhaba Suna Hanım, yazılarınızı düzenli olarak takip eden 30 yaşında bir okurunuzum. Sonunda ben de size yazmaya karar verdim. Çok fazla mimik kullanmamdan dolayı göz çevremde kazayağı denilen kırışıklıklardan oluştu. Sizin tereyağı ve bal formülünüzü zaten uyguluyorum. Bunun dışında her gün dışarı çıkmadan önce kullanabileceğim bir formülünüz var mı?

İlginize teşekkür ederim. Size önereceğim formül şu; eşit miktarda bira mayası ve sütü karıştırıp yüzünüze sürün, 20 dakika bekletin. Daha sonra yıkayın. Bunu gün aşırı uygulayın. Ara sıra da haşlanmış arpa lapası maskesi yapmanız faydalı olur.

Sevgiler, Suna Dumankaya


Suna Dumankaya'nın "Meslek Sırlarım"
Kitabını Satın almak için TIKLAYIN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder