16 Ocak 2010 Cumartesi

DOĞUM GÜNÜ MASASI VE MENÜSÜ



Doğum günü masası ve Menüsü
çok güzel bir sofra oldu.bu masayı komşumuzun kızı Ayşe'nin doğum günü için hazırladım.Ayşe 2 yaşına girdi.Zeynep ablanın evinde ve mutfağında hiç yabancılık çekmediğimden doğum günü için ben farklı bir şeyler denemek istedim ve sağolsun Ayşenin annesi Zeynep abla herşeyi sana bırakıyorum dedi ve nasıl istersen öyle yapalım dedi ve çok şükür bende Ona mahçup olmadım ve neticede böyle bir masa ortaya çıktı.aslında biz komşudan daha öte,ta Hataydan beri ailelerin 30 yıla yakın bir komşuluğu var ve istanbulda da komşuyuz..baya bir uğraş verip,Amerikan servislerini diktim ve peçete halkalarını kurdeleden yaptım.ve de Pastayıda çook merak ettiğim şeker hamurundan yaptım ama şeker hamuru hazır almadım,jelatinsiz,glikozsuz kendim yaptım.



Gerçi birkaç ayrıntı da hata yaptım,mesela bardaklarda;kristal bardakları çıkarmayı unutup,normal su bardağı kullanmışım,tabi bunuda doğum gününün sonunda resimlere bakınca farkettik.oda telaşımdan oldu,çünkü ben masayı hazırlarken misafirler çoktan gelmişti ve o telaşla küçük ayrıntıları kaçırdım.ama Artık tecrübe sahibi oldum,Çünkü Ayşe nin doğum gününden birkaç hafta sonra Zeynebin(yeğnimin) 1. yaşının doğum gününü kutladık ve onuda eksiksiz atlattım.Artık doğum günü organizasyonu işlerine el attım :)aslında resimleri çok önceden yayınlicaktım ama fırsat bulamadım ve baya bir resim vardı ,resimleri eleyip.düzenledim ve ancak şimdi fısat bulabildim.



Organze Kurdeleden yaptığım peçete halkaları.peçete ve Amerikan servisi ile uyum sağlasın diye çiçekleri pembe,fiyonku da yeşil yaptım.pembe kalın organze kurdeleyi belli bir uzunlukta kestim ve belli aralıklarla kurdeleyi büküp,toplu iğneyi taktım.daha sonra kurdeleyi kenarlardan iğne ile teğel geçtim.daha sonra da kurdeleyi büzüp,sıkıca diktim ve ortasınada inci boncuk diktim.fiyonku da;yeşil kalın organzeden fiyonk yaptım ve sonra peçetenin halkasını yapıp,çiçeği,fiyonku,halkayı birleştirip,diktim.

Bu peçete halkalarını yaparken acele ettiğimden yapım aşamalarını resimleyemedim ama ilerleyen günlerde,ilk fırsatta yapıp,yapılış resimlerini bloğuma eklicem.



Şeker hamurlu Doğum günü pastası.
İlk Şeker Hamurlu pasta denemem.
normalde biz hep doğum günlerinde meyveli yada taze çiçek süslemeli yaşpastalar yapardık ama bu defa farklı olsun dedim ve şeker hamurlu denedim.ama araştırınca baktım tüm şeker hamurlarında glikoz,jelatin gibi maddeler kullanılıyodu ve bende bunları hiç kullanmak istemedi.baya bir araştırınca glikoz ve jelatin kullanmadan şeker hamuru tarifi görüp,ondan denedim.sadece yaparken gıda boyasını kullanırken içime fazle sinmedi,ama birdahaki şeker hamurlu pastamda gıda boyası değilde renk veren bitkilerden kullanıcam.



Pastanın heryerini şeker hamuru ile kaplamadım,çünkü öyle pastalar bana pasta gibi gelmiyo,sadece süslemesinde şeker hamuru kullandım.tarifini daha sonra Gümüş Tepsi yemek bloğumda yayınlicam.bu aralar yemek bloğumuda biraz ihmal ettim ama hemen yeni tarifleri eklemeye başlicam



Yoğurtlu Patates Çanakları.
Bunlarda benim yaptığım patates çanakları.çok pratik ve çok lezzetli bir tarif.özellikle misafir yada özel günlerde yapılabilecek bir tarif.hem paratik hem çok güzel görünüyor.(tarifleri en kısa zamanda yemek bloğumda bulabilirsiniz)



Yaprak sarması ve biber dolması
bunlarıda Zeynep abla yaptı.Zeynep abla sarma ve dolmayı çok güzel yapar.bukadar güzel yapmasının sırrı bu yemeği çok sık yapmasından kaynaklı,çünkü haftada birkaç kez sarma yada dolma yapar :).eeee tabi yapraklar Hataydan bol miktarda gelince,oda sürekli yapıyor.



Haşhaşlı börek.
bu böreğide Zeynep abla yaptı.böreğin iç malzemesinde sebze ve tevuk eti,haşhaş vardı.tadı çok lezzetliydi.tarifi hemen aldım yemek bloğumda yayınlamak için.















Pastane poğaçası ve Peynirli,domatesli Mini pideler.
Bunlarıda ben ve Zeynep abla beraber yaptık. tariflerini daha önceden yemek bloğumda yayınlamıştım.tariflerini almak isteyenler aşşağıdaki linklere tıklayıp alabilirler.
Gümüş tepsi: pastane poğaçası
Gümüş tepsi:peynirli mini pideler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder