24 Ocak 2010 Pazar

elde işleme beyaz t-shirt üm (ağaç ve dünya desenli)

en sonunda tshirtümün işlemesini bitirdim.beyaz tshirtleri severiz onları en az bizim kadar çok seven birileri daha var : lekeler!
ultrason çektirmeye gittiğim gün beyaz tshirtümü giymek gibi bir hata etmiştim.neden mi hata? hani ultrason çekilirken bir krem sürüyorlarya karna.sonrasında ne kadar silmeye çalışmış olsam da o beyaz bir leke bıraktı tshirtümde ve çıkmamıştı.
ben de tshirt işlemeyi sevdiğimden bir desen buldum ve o lekeleri kapattım.üstelik işlemeyi bitirince de kalem izleri çıksın diye ılık suda beyaz kalıp sabunla yıkayınca diğer mini lekelerden de kurtulmuş oldum.
deseni vladstudio nun harika resimlerinden aldım.ağaç ve altındaki de dünya. yazıyı da ben uydurdum en azından altındakinin dünya olduğu belli olsun diye.siz başka istediğiniz renklerle işleyebilirsiniz tabi ama benim tercihim siyah oldu.sade olsun istedim.yeşil kullanabilirsiniz gövdesini de gene kahverengi filan olabilir.ışıltılı bişey olsun isterseniz ağaçların dallarına boncuklar dikebilirsiniz..tercih sizin..
tshirt ün etek uçlarına da gene orjinal desenden kopyaladığım bir desen çizdim.sadece ön tarafa işledim.arka tarafa da işlenebilir.ben biraz sabırsızımdır da o kadar sabredemedim..:)
şimdi gelelim yapım aşamalarına...

öncelikle desenimiz bu: yağlı kağıda çizin kurşun kalemle.

deseni çizdik.sıra geldi onu tshirtümüze işlemeye.tshirtü giyin.ve deseni üstünüzdeyken iğneleyin tam göğüs üstüne gelecek şekilde.sonra çıkarın.yerini kaybetmeden deseni ters çevirip iğneleyin.yani yazılı yeri alta gelecek.tshirtün içine bir kitap koyun desen tshirtün arkasına da geçmesin. desenin üstünden geçin ve böylece desenimiz tshirte geçmiş olacak.tekrar not düşeyim .deseni geçirirken muhakkak bu yöntemi kullanın.karbon kağıdı vb.kötü leke yapar.deseni çizerken hafifçe bastırın güzel çıksın.işlerken biraz silinirse desenlerin üzerinden kurşun kalemle geçin.desenin büyülüğünde bir tela parçası kesin tercihen kumaş tela olsun.onu desenin arkasına ütüyle yapıştırın.penye kumaş süner yoksa işlerken.sıra geldi işlemeye.sap işi tekniği ile işlemeye başlayabiliriz.domino 12 numara işleme ipliği kullandım ben.sap işini işledikten sonra çizgilerin üzerinden özellikle de sap işinin kabarık duran yerlerinin üstünden normal dikiş ile sarma yapar gibi aralıklı olarak geçip dikin.resimde göreceksiniz zaten.sap işini sağlamlaştırmış ve de desenimizi güzelleştirmiş oluyoruz.1.resimde sap işini elde yaparken resimlemişim.elde yaparken bu şekilde yapıyoruz resimdeki gibi ama büzük durur çok dikkatli yapmak gerekir.kasnakta yapmak en akıllıca iştir:)yazdığım yazıya gelince
''trees are our world.'' yani ağaçlar bizim dünyamızdır.
yazdım .ağacın altındakinin dünya olduğunu belirtmekti amacım.yarım daire şeklinde yazdım yazıyı.direk tshirt ümün üstüne yazdım.sonra da aynı teknikle işlemesini yaptım.
en alttaki işlemeye gelince yukarda gördüğünüz deseni bir yağlı kağıda çizdim.eşit omalarına ve aynı hizada olmalarına dikkat ederek tabi.ve bu desenin tersini çizdim kağıda.yani şöyle diyeyim yukarda gördüğünüz desenin aynadaki yansımasını düşünün işte onu çizdim kağıda.yani desendeki e harflerinin (çok benziyorda:) ters tarafa baktığını tersini düşünün. sonra aynı şekilde kumaşa deseni aktardım.yukarıda anlattığım gibi..desenin arkasına ütüyle kumaş tela yapıştırın gene.kasnağa geçirip sap işi tekniği ile işleyin.ve en son da sapların üstünden dikiş geçin anlattığım gibi..işlememiz bitti.ılık suda beyaz kalıp sabunla özellikle kalem izlerine sürerek güzelce yıkadık duruladık kurudu..tabi ters çevirip de asın ipe.malum sinekler de bayılıyor beyaz giysilere:)
ütüyle önce desenleri tersten olacak şekilde sonra da düzüne çevirip güzelce ütüledik.
ve evet yeni tshirtümüzü giyebiliriz günün lekelerini toplamaya başlama zamanıdır şimdi:))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder