20 Ocak 2010 Çarşamba

ilk yazı: kurdeleler nakışa nasıl hazırlanır?

merhaba..elişleri konusunda çok iyi değilim ama nakış,örgü işlerini vs.. severim.kurdele nakışları favorim ama bu aralar tshirt süsleme işlerine ağırlık verdim.bilen bilir kurdele nakışı işlemek çok zevklidir.bir parça kurdele bir anda katmer katmer açmış bir güle de dönüşebilir renk cümbüşü bambaşka çiçeğede..
kurdele nakışına başlamadan evvel kurdelelerimizi birtakım işlemlerden geçiriyoruz.
neden mi?
özellikle kırmızı,bordo tarzı renkler ve bazı kurdeleler ilk yıkandığında rengi çıkabilir.bu işlemleri yapmadan işimizi işlersek ilk yıkamada bembeyaz işimiz kurdele rengine bürünebilir.
tamam hepsi renk atmayabilir kurdelelerin ama olsun biz işimizi sağlama bağlayalım da..
sonra emeğimiz zayi olmasın..zaten yapacağımız işlem de öyle aman aman zor bir iş değil.

öncelikle 1 ölçü sirke,1 ölçü suyu karıştırıyoruz.(ister bardakla ölçün ister kaşıkla vs..) bu sirkeli suya kurdeleleri batırın.15-30 dk. kadar bu suda bekletin.sonra suyu döküp kurdeleleri durulayın.şimdi ipe asıp kurutma zamanı.
eğer gerekiyorsa ılık ütü ile ütüleyebilirsiniz.(büzgülüleri değil ama!)

ve sonuçta daha parlak daha ipeksi,yumuşacık ve rengi sabitlenmiş kurdelelerimiz oluyor..
kurdelenin ipeksi kaygan olması nakışı da kolaylaştırıyor.

kurdela,kurdele,kordela,kurdale hangisi doğru?

aslı kurdele imiş arkadaşlar.TDK sözlüğünde öyle diyor..ben de hep kurdela derdim ama aslını da öğrenmiş oldum..dikkatli olmaya çalışacağım bu şekilde kullanmaya..

önce temel teknikleri verip daha sonra da inşAllah güzel bir havlu işleyeceğiz .aşama aşama göstereceğim nasıl işlendiğini ki bu işi hiç bilmeyen arkadaşlarımıza da faydalı olmuş olalım..

bu aralar desen çizimleriyle ilgileniyorum bir de t-shirt işliyorum.
kafama yatan bir desen buldum.kağıda geçireyim desenleri de paylaşacağım.

görüşmek dileğiyle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder