15 Ocak 2010 Cuma

KIŞLIKLAR...

Hayatımın ilk tarhanası.Olurmu olmazmı bilmiyorum.ama en yakın zamanda çıkarıp toz halinide sizlere paylaşıcam.
Yapılışına gelince:
İlk ya kimden ne duyduysam yaptım neredeyse.
Kırmızı biber-domates ve soğanı kaynatıp süzdüm.sonra süzülmüş ekşi yoğurla karıştırdım.Yarım kilo domates salçası ve tuz ekleyip aldığı kadar un ile yoğurdum.6.günü bir miktar Günnurdansayfalar'ın getirdiği ekmek hamurunu ilave ettik.Yarın kurutmaya geçmek için parçalar halinde dökeceğim.İnşallah güzel leziz bir çorba olur.

İstanbul2dan alıp orada suyunu koydum bu turşuların.alttaki karışık turşunun da .eltim yapıyordu bende gaza geldim açıkçası :)
Kavonozda yağlı turşu.İstanbul biberlerini haşladım.süzdüm.Zeytinyağı nı sarımsakla ezip karıştırdım.sonrada kavonoza kapttım.hemen yemek için saklama kabına koyup dolaba koymanız yeterli.

Eşimin domates turşuşu.Her yıl kendi yapardı.bu yıl bana kaldı desem yeri var.domatesleri rendeleyip kavonoza koyuyoruz.içine sarımsak,tuz,acı sizribiberlerden ve aspirin atıp kapatıyoruzkapatmadan üzerine zeytinyağı koymayı unutmayın.
eltimle istanbulda yaptığımız karışık turşu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder