16 Ocak 2010 Cumartesi

KÜPELİ ÇİÇEKLİ İĞNE OYALI PANO



Küpeli çiçekli ve papatyalı ,iğne oyalı pano.benim iğne oyasından yaptığım ilk pano.iğne oyası kursuna başladığım ilk sene yapmıştım bu panoyu.küpeli benim en sevdiğim çiçeklerden olduğu için küpeli çiçeğinden bir pano yapmak istedim ve sağolsun Sevim hocamızda nasıl yapılacağını öğretti ve sonuçta böyle bir pano ortaya çıktı.panonun yapımında küpeli çiçeğin yanı sıra papatya kullandım.Papatyayı daha önce hiç görmeden,kendi kendime aklımdan bir model olarak çıkardım.panoyu ,birkaç ay emek verip de yaptım,aslında beni en çok uğraştıran renk ve modeli oldu.zaten bir işin modeli ve renk ayarlaması belliyse işin yarısı bitmiş sayılır.pano için çok uğraşsamda,bitince içime sinen bir pano oldu.

panoyu evin duvarına astığımda,gelen misafirler ilk bakışta kurdele ile mi yaptın diye sordu,sonra yakından bakınca aaa hepsi mi iğne oyası,nasıl yaptın,kaç ayda yaptın diye sormaya başladılar.bu çiçeklerin hepsi iğne oyası ve birkaç ayda yapıldı.ablamda gül ve gelincik çiçekleri ile iğne oyasından pano yaptı.onuda daha sonra bloğumda yayınlicam.



küpeli çiçeklerini birkaç farklı renkte yaptım.papatyaları da beyaz ve birkaç tane de sarı renkte yaptım.12 tane küpeli çiçeği ve 9 tanede papatya yaptım.çok sayıda da yaprak yaptım.çiçeklerin aralarınada boncuk ile tomurcuk yapıp,yerleştirdim.iğne oyasından kahverengi ip ilede dal yaptım.daha sonra ise hocamız tüm yaptıklarımı,şanzelize kumaşa monte etti ve bir buket çiçek görünümü verdi.



iğne oyasından yaptığım papatya çiçekleri.papatyaların mpdelini hiç biryerden görmeden,kendim aklımdan bu modeli çıkardım ve papatya çiçeğine çok benzedi.iğne oyası ile papatyaları yaptıktan sonra ,çiçek telinide çiçeklerin içinden geçirip,dal şekli verdim ve telin etrafını da ip ile doladım.dal şeklinde yaptığım telin bazı yerlerinede iğne oyasından yaprak yaptım.tomurcuk yaparkende boncukları ip ile sarıp,tel ile birleştirip,telden dal yaptım ve böylece çiçeklerin tomurcuğu havası verdim.kahverengi ip ilede iğne oyasından dal yaptım.



iğne oyasından yaptığım küpeli çiçekleri.küpeli çiçeklerinin rengi farklı farklı olduğundan bende çiçekleri yaparken birkaç farklı renk ile yaptım.küpeli çiçeği yaparken 5 aşamalı yaptım.iğne oyasından çiçeğin yaprağı,dış ve orta çiçeğini yapıp,çiçeğin en ortasınıda sarı renkli kum boncuk ve çiçek teli ile yaptım.ve de çiçeğin dalı(sapını da) çiçek teli ile yaptım.çiçeği de birleştirirken,bir buket çiçek görünümü vermek içinde organze kurdele ile fiyonk yaptık ve sonra çerçevecide paspartulu çerçeve ile çerçevelettirdim.

iğne oyasından küpeli çiçeği ve papatya çiçeğinin yapımını ilerleyen zamanda detaylı bir şekilde bloğumda anlatıcam.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder