28 Ocak 2010 Perşembe

***LAHANA SARMASI***

Kışın ilk lahana sarmasını yaptım.Aslında sizlere lahana sarmasını anlatmaya ar duyarım ama,olur ya bilmeyen gençler vardır.Yeni evlenenler mesela.ilk evlendiğim zamanları hatırladım.Sık sık annemi arar tarif sorardım. “Anne bu lahana ne kadar haşlanacak?Yapraklar eridi ne yapayım? tuzunu ne kadar atayım?Eminim o yıllar annem içinde zor yıllardı.Herşeyi el ayarı göz kararıyla yapan birinin belli ölçülerle tarif vermesinin ne denli zor olduğunu şimdilerde daha iyi anlıyorum.
Tecrübeye ulaşmak için hataların yollarından geçmek gerekir.Yaptığım her hata bir öğretmendi benim için.Her hatada nasılı,niçini öğrendim.Hatalarımıda çok seviyorum ben. Hataları yapa yapa,hata yapmamayı öğreneğim.Bu hatalar bir gün biter mi dersiniz? lahana sarması
MALZEMELER
10-12 Yaprak sarmalık lahana
250 gr. kıyma
1 kase bulgur ve pirinç yarı yarıya olacak
1 Büyük kuru soğan
Bir kaç dal maydonoz
1 Yemek akşığı biber salçası
1 yemek kaşığı domates salçası
Karabiber,tuz,reyhan
Zeytin yağı
SOSU İÇİN:
1 Kaşık salça
1 kaşık tereyağı
YAPILIŞI:
*büyük bir tencereye yarıya kadar koyup kaynatın
*lahana yaprakları içine atıp, birkaç dk. bir tarafını, birkaç dakika çevirerek diğer tarafını haşlayın.
*Haşlanan yaprakları soğuk su dolu bir leğenin içine alın ki yapraklar sıcaklıkları ile erimesin.
*Malzemeri çiğden koyarak yoğurun
*lahana yapraklarının en üst kısımındaki kalın damarları kesip çıkarın, diğer taraflarını enine 4 parmak kalınlığında şeritler halide kesin.
*her şeritten 4-5 tane sarma çıkar.
*bir tencereye sarmaları dizin.Üzerine salça ve tere yağı ile hazırladığımız sosu dökün.
*2 bardak sıcak su ilave edin.üzerine ya dolma taşı, yada bir tabak kapatın.yarım saat kadar pişirip kontrol edin.pişmemişse 10 dk. daha pişirin.sarmamız hazır.Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder