16 Ocak 2010 Cumartesi

Patlayan Yıldız Supernova

Geçen hafta Nokia'nın kadın kullanıcılara daha çok hitap edeceği düşünülen Supernova serisini inceleme fırsatım oldu. Seri, bilimkurgu filmlerinde geleceği tasvir ederken kullanılan alet edevat görüntüsüne bürünmüş şimdiki zaman oyuncaklarından farklı olarak oldukça renkli. Hatta çıkış noktası, renkleriyle kılıklara uyum sağlayabilmesi. Değiştirilebilen kapaklar mevcut, ancak kapaklara farklı dokular verilmiş.

Supernova serisinde 4 telefon var. Hepsini en yakından görme imkanım oldu. Kah tuşlarına bastım, kah ağırlını ağırlınca altın verecekmişim gibi ellerimle tarttım. İnsan o kadar inceledikten sonra ister istemez birini bağrına basıyor. Ben açılan kapaklı olan 7510'la bir bağ kurdum. Sanırım kapaktaki dans eden minik kareler beni tavladı. Tasarımcısı ise en sade model olan 7210'u evlat edinmek istermiş. Tasarımcısı demişken kendisiyle biraz sohbet etme imkanı da buldum.

İşte tasarımcı sohbetinden Moda Trenden İn!'e kalanlar:
Melis Pekand: Saint Martins mezunu bir tasarımcısınız. Daha önce çanta tasarladığınızı biliyorum. Bir çanta tasarlamakla telefon tasarlamak arasında nasıl farklar var?
Grant Silas: Arada çok fark var. Çanta daha çabuk tüketilen bir ürün. Yılda 3-4 kere koleksiyon yapmanız gerek, halbuki cep telefonunda 2 yıl gibi bir tedarik süresi var. Kalıcılığı için daha farklı şeyleri göz ününde bulundurmanız gerek.

mp: Telefon tasarlarken ilham kaynaklarınız nelerdir?
gs: Nokia tasarımında ana ilham kaynağı insandır. Tüketici araştırmaları yapıyoruz. Antropologlarla çalışıyoruz. Dünyanın her yerini gezen ekibimiz var. Trend takibi yapan ekibimiz topulumları inceliyorlar, tasarım trendlerine bakıyorlar, ekoloji trendlerini inceliyorlar. Daha stil içeren telefonlar tasarlarken de modaya bakıyorum. Kolay ulaşılabilen moda üreticilerini inceliyorum. Renk trendlerinden çokça yararlanıyorum.

mp: Gelecek kurgulanırken, telefonların aksesuar gibi taşınacak moda ürün olmasından bahsedilirdi. Hatta saat telefonlar olacaktı. Ancak daha etrafta kullanıldığını göremiyoruz?
gs: Farklı konseptler yaratılmaya başlandı, mesela takı olan telefonlar gibi ilginç şeyler. Ancak şu anda insanlar fiziksel tanımlayabilecekleri cismi nesneler istiyorlar. Gelecekte daha akıllı aletler olacağını düşünüyorum.

mp: Bir telefonun cool görünmesi mi daha önemli yoksa işlevsel olması mı?
gs: Birini diğerinden ayıramıyorum. İkisinin de olması gerek. 7610 'e bakarsak mesela 3.2 megapiksel kamerası ve daha bir çok özelliği var. Telefona ne kadar çok unsur eklerseniz büyüyor. Ancak sadece stil için insanlar birinden birini gözden çıkarmak istemiyorlar, ikisini de istiyorlar.

Supernova kızları podyumdaki geçişlerini tamamlarken, isimlerini enerjisi biten büyük yıldızların şiddetle patlaması durumundan aldıklarını söyleyelim. Yıldız patladığında renk şöleni sunuyormuş.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder