16 Ocak 2010 Cumartesi

RESİM VE İÇERİK KOPYALAMAYI ENGELLEMEK



önceki yazımda Zeynebin diş buğdayı ve yürüme şekeri yazımda bloğumdaki resimlerin ve yazıların kopyalanmasını engellediğimi yazmıştım ve bazı arkadaşlarda bunu nasıl yapıldığını sordular.


aslında ben bloğumdaki el işlerinin kopyalanmaması için değilde yeğenlerimin resimlerinin kopyalanmaması için engeli koydum.ama bu şekilde de acemi içerik hırsızlarına da bi nevi engel olmuş oluyor.ben bunu yaparken netten günlerce araştırma yaptım.ilk olarak elişidunyamız.com a sordum sağolsun yardımını esirgemedi ve bana bi site önerdi ve sitede denileni yaptım ve mousenin sağ tıkını kilitledi.ama bu yarım oldu ve sitedeki resimlerin üzerine mouse ile gelince bu seferde resmin sol üst köşesinde kaydet,yazdır gibi bir eklenti yani image toolbar çıkıyordu ve kaydetmek isteyen için bir yol daha olmuş oluyordu.neyseki baya bir araştırma sonunda onuda engelledim.


araştırırken öğrendim ki içerik kopyalamayı yüzde yüz engellemek imkansızmış yani bilgisayar kullanımında çoook usta olmuşlar bir şekilde içeriği kopyalayabiliyorlarmış.ama zaten benim bloğum el işi bloğu ve bloğumun ziyeretçileri hacker lar değil.yani benim için bu engeller yeter.ayrıca içeriğini bu kadar engellememiş blog varken kimse o kadaaar uğraşıpta benim resimlerimi ve içeriğimi çalmaya uğraşmaz.yani kodlar hem acemilerden hemde çoook ustalardan içeriği kopyalamayı engellemiş oluyor.acemiler zaten çalamaz çook usta olanlarda bi içerik için bu kadar uğraş vermez.


kodları kendi bloğumda vermiyorum çünkü kodları versem dahi kopyalama engellendiğinden hiç bi işe yaramicaktır bu yüzden elimden geldiğince nasıl yapıldığını tarif edicem.engeli bloğunda uygulamak isteyenler için...


http://www.foxyturkey.com/index.php/2009/06/blogger-icerik-kopyalamayi-engellemek/ bu siteye girin ve 3. sıradaki denilenleri html den uygulayın.bu eklenti sayesinde sağ tıklama ve fare ile işaretlenip “CTRL+C” kombinasyonu ile içeriği kopyalamak isteyenleri engellemiş olursunuz.fakat bunları yaptıktan sonra resmin üzerine gelindiğinde resmin sol üst köşesinde çıkan kaydet,yazdır butonu yani image toolbar çıkıyor.ve sıra geldi onuda kaldırmaya...

sırasıyla:Kumanda Paneli/Yerleşim/Html yi düzenle ye girin.html de en yukarlarda

<*head*> bölümünü bulun ve hemen altına aşağıdaki kodu yerleştirin.
<*meta content='no' http-equiv='imagetoolbar'/*>
(* lar olmadan.kodun başındaki ve sonundaki * lar yok.kodlar işleme geçmesin diye ekledim)
ve bu kadar bunlar sayesinde önüne gelen bloğunuzdaki resim ve yazılarınızı alamicak.bloğunda çocukların resimlerini ekleyenlerin yapmasını tavsiye ederim. yapamayan olursa ve yardım isteyenler olursa bana bildirirlerse seve seve yardımcı olurum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder