16 Ocak 2010 Cumartesi

Zeynebin Diş Buğdayı Ve Yürüme Şekeri


Zeynep Hazalın yeğnimin diş buğdayı ve yürüme şekerini yaptık.çok güzel oldu.bizim geleneklerde diş çıkaran bebeğe diş buğdayı yapılır ve yürümeğe başlayıncada başından şeker atılır.zeynep hazal diş çıkarması ve adım atması aynı zamana denk gelince bizde ikisini birden yaptık.diş buğdayını ablam yaptı ve diş buğdayı şekerlerini de ben yaptım.aslında bir ay önce yapmıştık ama resimleri yayınlamak bu güne nasip oldu.bu aralar biraz yoğundum ve nette resimlerin kopyalanmaması için araştırma yapıp öyle resimleri yayınladım.bu yüzden şimdiye kadar yeğenlerimin resimlerini bloğuma koymuyordum,kopyalanır filan diye.nihayet resimlerin kopyalanmaması için gereken kodları nette buldum ve boğumda uyguladım.bazı bloglarda da bi yazı okudum ve ankara barosu çocukların resimlerinin paylaşım sitelerinde paylaşılmamasını söylemiş.çok şükür eklediğim eklenti sayesinde bloğumda ki yazı ve resimler artık kopyalanamıyor.


diş buğdayı. dişi yeni çıkan bebeklere yapılır.yarma buğday ve nohut kaynatılır.ve üzerinede isteğe bağlı şekerlemeler ile süslenir.biz süslemede mini lokumlar,bonibon,fındık ve leblebi şekeri ile süsledik.

Diş buğdayı şekerleri.aslında diş buğdayında genelde gelen misafirlere ikram için diş buğdayı kurabiyeleri yapılır.ama ben kurabiyeden farklı birşey birde kalıcı olsun diye bebek mevlüdünde de ikram edilen şekerlerden yaptım.ablamada sürpriz yaptım çünkü böyle birşey yapacağımdan haberi yoktu.ben şekerde farklı olarak;badem şekeri yerine leblebi şekeri kullandım.çünkü bizim cimcime Sena öyle istedi.pembe tül aldım ve içine leblebi şekeri yerlestirip tülü ip ile bağladım.daha sonra organzeden fiyonk ve çiçek yapıp,hepsini birbirine diktim.evde bulunan minik gümüş tepsiyide tül ile kapladım ve şekerleri üzerine yerleştirdim. tülün en üstüne de pembe incilerle ve çiçekle süsledim.ve üzerinede bir not yazdım."Zeynep Hazal Darısı 32.Dişinin Başına" diye...o günleride görürüz inşallah.


buda diş buğdayı şekerlerinin flash ile çekilmiş resmi.çok canlı çıktı ve bu resmide bloğuma koymak istedim.

bu da şekerlerin başka bir modeli.şekerlerin bazılarınıda bu çeşitten yaptım.bu şekerlerde çok güzel oldu.diş buğdayını tabaklara yerleştirip,birer tanede yanına bundan koyduk gelen misafirlere.bu modelde de ince organze kurdeleden çiçekler yaptım ve iğne oyasından yapraklarla birleştirdim.bizim ufaklıklar en çok bu modeli beğendi.hatta Sena o kadar beğendiki "teyze büyüyünce benimde bebeğime bundan yap"dedi ve hepimizi gülme krizine soktu.bunu diyen daha 4 yaşında bi çocuk...


Zeynep Hazal.cimcime diş çıkardı ve adım atmaya başladı.hanfendi şekerlere fena kafayı takmıştı ve resimde de onlarla ilgileniyor...

bunlarda bizim daltonlar.resimdeki en soldaki küçük yeğnim Zeynep,onun yanındaki sarı elbiseli yeğnim Sena(zeynebin ablası) ve onun yanındaki komşumuzun kızı ve Senanın kankisi Merve ve mervenin yanındaki de kardeşi asi kız Ayşe...

diş buğdayında yapılan başka bir gelenek.bebeğin önüne konulan tepsideki eşyalardan
hangisini seçerse ilerde o mesleği yaparmış.bizim cimcimede önce eline defteri daha sonrada kalemi aldı ve yazı yazmaya başladı.yani okuyacak ve öğretmen olucak.İnşallah...

ve bu resimdede Zeynebin başından şekerler atılırken ki resmi.bizim adetlerde bebekler ilk adım atmaya başladığı zaman yürüme şekeri yapılır.bebek ayakta tutulur ve bebeğin başından şekerler atılır, diğer çocuklar da atılan şekerleri toplar.biz şekerleri başından atarken oda şekerleri toplamak için yere oturdu.küçük hanım hemen şekerlerden birini kapmış,yemeğe başlamış bile...

1 yorum:

  1. bu yazı ve resimler bana ait.siz hangi hakla aile resimlerimi izin almadan bloğunuzda yayınlıyorsunuz.bloğumdaki tüm içeriklerimi çaldınız sesimi çıkarmadım ama bu aile resimlerini çalmanız resmen büyük terbiyesizlik.derhal resimleri ve yazılarımı kaldırın aksi halde gerekli mercilere derhal şikayette bukunacağım.

    YanıtlaSil