16 Ocak 2010 Cumartesi

FİNCAN KEK


MALZEMELER:1 Yumurta 1çay bardagı süt 1,5 çay bardağı şeker 2 çay bardağı un 2 yemek kaşığı kakao 1 paket vanilya 1 paket kabartma tozu

Bütün malzeme çırpılır, 6 adet çay fincanı yağlanır(Türk kahvesi fincanlarının bir büyük boyu)karışım fincanların yarısına kadar doldurulur (istersniz fincanın içine topkeklerin altına koyulan kek kağıtlarından koyabilirsiniz çok güzel oluyor)bir tencereye ılık suyu fincanların dışından yarısına gelecek kadar döküyorsunuz ve ağzı açık kaynamasını bekliyorsunuz ,kaynayınca tencerenin kapagını kapatın,ağzını hiç açmadan kısık ateşte 20 dk pişirin(daha fazlada olabilir.ben kürdanla pişip pişmediğini kontrol ettim.süre tutmadım pek),altını kapattıktan sonra 15 dk kapağı açmadan dinlendir. Tencerenin kapağından buharlasan su damlamasın diye ben kağıt havlu veya temiz bir bez koyarsanız iyi olur.

Ben normal türk kahvesi fincanında yaptım..Böyle oldu.Bir boy büyüğü ile yaparsanız daha yayvan ve formunda olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder