24 Ocak 2010 Pazar

lila gülden kitap ayracı

bu harika kitap ayracını ilk defa Nur 'da görünce bayılmıştım.hemen ben de yaptım .o zaman blogum yoktu tabi ama şimdi Nur'un da izniyle yani sevgili arkadaşımı kaynak göstererek yayınlayabilirim.yapılış aşamalarını Nur'dan görebilirsiniz .arkadaşıma çok ama çok teşekkür ederim ..

ben sadece tecrübelerimi yazacağım.

öncelikle ilk defa yapacaklar için zor mu sorusunu cevaplamakla başlayabilirim.birazcık ,minicik zor:) ama gözünüzü korkutacak kadar değil..
telli kurdelenin iki kenarı da telli.bir taraftaki teli çekip büzüyoruz.dikkat edin fazla büzülmesin ve en önemlisi de diğer kenardaki tel büzülmesin ennn daha önemliye gelirsek tel incecik ve çekerken koparmayın!(tecrübe ile sabittir:)
benim silikonum yoktu:) o yüzden gülü her kıvırışta iğneyle dipten dikerek tamamladım.en son katı da dolayınca alttan birazcık sıkıştırarak diktim. Nur'un kullandığı gibi tel yoktu ben de küçük bir operasyonla bir eski kabloyu soyup içindeki teli çıkardım.rengi bakırdı ya da bilemiyorum bakır telmiydi:)) işte onu kullandım .Nur un kullandığından epey bir kalın benim telim:) bükülmeyenlrden yani.rengini kamufle etmek için kalınca bir yeşil kurdeleyi kıvırarak sarıp doladım tele en son..yeşil yeşil bir sapı oldu..
yapraklarına gelince resimde görünen bir tane yaprağı elde diktim.yeşil kurdelem ince olduğundan biraz zor oldu.kalın kurdelelerden de bulundurmam lazımmış bunu anladım.1 tane böyle yaprak yaptım ama gerkli değil.fiyonk atmak yeterli bence.ama yapmak isterseniz de tarif edebilirim.kalın kurdele alınca da yapıp resimler başka projelerde de kullanabilirim.
parmak kalınlığında kurdelem vardı.ondan 10 cm lik bir parça kestim.sonra kurdeleyi ikiye katladım.uzun bir dikdörtgenim olmuş oldu.yani 5 cm boyuna indi 2 katlı oldu.bir uzun kenarı açıkta kalacak şekilde diğer uzun kenarı ve dikili olmayan diğer kısa kenarı incecik dikişle teyelledim.bir ucu açık çanta gibi oldu.tersini çevirdim.ve uçları üçgen olacak şekilde kulaklar çıkacak şekilde düzelttim.yani karnı yarılmış gibi duruyor iki ucu da üçgen görünüyor.sonra bunu birbirinin üstüne gelecek tek yaprak olacak şekilde ikiye katladım.ve incecik dikişle tutturdum birbirine.ucu üçgen dip tarafı dikdörtgen bir yaprak olmuş oldu.yaprağımızın iki tarafı da kullanılabilir oldu.amacım buydu zaten.dik taraından hafif büzerek güle tutturdum.
ilk resimde sivri üçgen şeklinde görünen işte anlatmaya çalıştığım yapraktır daha geniş kurdeleyle süper bir yaprak olur..
neyse en son da bir fiyonkla bitirdim.

son bir not daha.telin etrafına ilk sararken ortası tomurcuğu oluşturacak ya işte o yüzden sıkı sarın.resimde gülün ortasına bakınca anlayacaksınız.sonra sonra biraz bollaştırabilirsiniz..

silikonla daha kolay yapışırdı eminim..

kitabın arasına koyunca otobüste filan kitap okurken pek bir havalı oluyor:)

hemen 1 tane edinin..
bu resmi de biraz nostalji havası versin diye antika resim modunda ayarladım..eski güzel günlere,maziye,bitmeyen o temiz masum naşklara istinaden:))

saygılarımla efendim:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder