27 Ocak 2010 Çarşamba

***PİLELİ MANTI***


Böyle hemen hergün bir tarif yayınlıyorum diye, bu hep böyle olur sanmayın.Benimde ruhumun değişken halleri vardır.Bazen çoşar, bazen durulur.sizlerle sanal olarak yüzünüzü görmeden,samimi sohbetlerin içine giremeden yazışmak,bazen çok can sıkıcı oluyor.Çünkü sevdiğim insana dokunmaktır en büyük özelliğim.Dostuma sarılmak,elini tutmak,gözlerine bakarak muhabbet etmek bunların tadını hiç birşey vermez.Eş ve çocuklar çok güzel,ama bazen bir dostuda arıyor insan.dost,kafdağındaki zümrüd-ü anka gibi, bazıları için imkansız bazıları için zor bulunan birşeydir gerçi ama birgün mutlaka bir yerde çıkıyor karşınıza.Adları bende kalsın,görüşmeyi ve bu sanal alemde sunamadığım sevgimi sunmayı istediğim öyle kimseler var ki;bu dünyada olmazsa ahirette yanyana olmayı umuyorum onlarla.Birbirini Allah için sevenler gurubunda,arş’ın gölgesinde mesela.
Neyse kısa keseyim,bu duygularla bir kitap yazarım ben:)
Efendim gelelim mantıya,bir çin blogunda görmüştüm.Yapılışını resimlememişlerdi ama görüntüden meseleyi çözdüm:)Onlar içine…. eti koymuşlardı.gerçekten çok ilginç yemek kültürleri var.Ben bizim usullerle yaptım ve sanırım Türk bloglarında ilk kez yapılan bir şekil (gören varsa beni haberdar etsin düzelteyim)İsmini biraz düşündüm ve pileli duruşundan mütevellit Pileli mantı koydum.Ben ayrıntılı anlattım.Yapımı gayet kolay,bakalım nasıl yapmışım;
pileli mantının yapılışı
MALZEMELER
3 yumurta
1 su bardağı süt
1 su bardağı su
Aldığı kadar un
tuz
İç malzemesi
3 gr.kıyma
2 adet haşlanmış patates
2 adet soğan
maydanoz
baharat,tuz
ÜZERİNE
sarmısaklı yoğurt
yağda eritilmiş salça
YAPILIŞI
İç malzemesi kavrularak hazırlanır.Sertçe bir hamur hazırlanır.20 dakika dinlendirilir.Hamur üç parçaya bölünür.Mantı yufkası gibi bir yufka açılır.Gerisini resme bakarak yapabilirsiniz.
haluj
Bu gördüğünüz ise bir çerkez yemeği olan halujun şeklini andırsada tam olarak değil.Ben orjinal haluj şeklini yapamadığım için,pileli mantıya yaptığım şeklin aynısını iki taraflı uyguladım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder