19 Mart 2010 Cuma

***ACI KAYBIMIZ,UTANMAK***

"Utanmıyorsan dilediğini yap"
Bu bütün peygamberlerin ortak sözüydü.Doğru inanan insanların giysisidir utanmak.Yeni yitiğimiz,acı kaybımız,bir kere gitti mi bir daha geri gelmeyenimiz.Ne acı oldu gidişin,sen mi bizi bıraktın yoksa biz mi seni?
Tahtına hayasızlığı oturttuğumuzdan beri,ne çok özlediğimi farkettim seni.Ruhumun uçsuz buçaksız derinliklerinde hissettim yokluğunu....
Sen gideli çok şey değişti bizde.Kıyafetlerimiz daha bir özgür,daha bir engelsiz.İstediğimiz gibi güneşleniyor kemik erimelerine karşı direnç kazanıyoruz.Artık bize yan gözle bakanlara,laf atanlara hiç aldırmıyoruz.
En hayasız dizileri ailecek seyrediyor,bel altı mizahlara beraber gülüyoruz.Eskiden yüzümüzü çevirdiğimiz,kapatmak için yüzümüz kızararak kumandayı aradığımız sahneleri şimdi rahatça seyrediyoruz...
Bir kadına baktı diye kahrından ölen sahabeyi,hayasından sadece tek gözünü gösteren nineleri,yatak odası demeye arlanıp,"uyku odası" diyen büyüklerin hikayelerini hayretle dinliyoruz.Üstadın şiirini de unutalı çok oldu;
"Utanırdı burnunu göstermekten süt ninem,
Kızının gösterdiği kefen bezine mahrem"
Çocuklarımızın ahlak yoksunu şarkıcı ve oyuncuların posterlerini duvarlarına asmalarına,en şuh kıyafetli nazendelerin evimizde boy göstermelerine sesimizi çıkartmıyoruz.Repertuarlarıda çok genişledi bu arada."YK'nın şarkısını en güzel senin çocuğun mu,benim çocuğum mu söylüyor?" deyip iddiaya bile giriyoruz.
Sen gideli çok şey değişti hayatımızda;
Kızımızın,oğlumuzun kız arkadaşlarını eve bile getirmelerine izin veriyoruz.El ele tutuşmalar,göz göze bakışmalar,edepsiz konuşmalar hiiiiç mi hiç rahatsız etmiyor bizi.
Bugün yokluğun daha bir acı verdi bana.En asil duyguymuşsun sen meğer,seninle beraber nice değerlerinde gittiğini anladım.Sadakat,nezaket,dürüstlük mesela....Her biri seninle yok olup gitti.
En değerli hazineymişsin meğer,sen olmazsan hayasızlık yaftası düşmüyor boynumuzdan..
İnan çok özledim seni,en masum yanlarımı,en naif hallerimi özledim.Yinede küçükte olsa bir ümit var içimde,bir gün dirilirde bu ölü bedenlere geri gelirsin diye.Hayasızlığın kirlettiği hallerimizi,yeniden temize çıkarırsın diye...
Cahide Sultan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder