gyji1Tam dokuz yıl önce ayrıldığım Gaziantep’ten damağımda unutulmaz tadlar kaldı.Bu tadlardan belkide en beğendiğim kahke oldu.Ramazan bayramları için özel yapılırdı.Bez torbalara koyar yaklaşık iki ay boyunca bayatlamayan bu güzel lezzeti çayların yanına yerlerdi.benim size vereceğim tarif yine benim ölçülerimle yaptığım bir tarif.Kurabiye formatında fakat kahke tanında bir lezzet.Bu tarif asla orjinal  tarif değil zira Antepte yapılan kahkede irmik olur,Mayana dedikleri anason olur.Fakat ben rezenenin tadını daha hafif bulduğum için tercih ediyorum.Birde orjinali daha az tatlı olur.ben şeker miktarını artırıyorum.Çocuklarım çok sevdiği için onların damak tadına uygun yapıyorum.Benim gibi baharat tutkunu iseniz bu bol çeşnili ve leziz kurabiyeyi mutlaka deneyin derim.
Malzemeler
100gr tereyağı veya margarin
1 yumurta
1.5 çay bardağı pudra şekeri
3 yemek kaşığı dut pekmezi
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı sıvı yağ
3 yemek kaşığı rezene
1 yemek kaşığı susam
1 tatlı kaşığı çörek otu
yarım çay kaşığı tarçın
” ” ” zencefil
Yarım paket k.tozu
bir fiske tuz
Aldığı kadar un
Yapılışı
bütün malzemeleri karıştırıp kulak memesi kıvamında bir hamur hazırlayın.Küçük simit şekli verip tepsiye dizin.Üzerine yumurta sarısı sürüp susam serpiştirin.175 derecelik fırında kızarana kadar pişirin.Afiyet olsun
729747d8za2kbusqdg6