22 Mart 2010 Pazartesi

***ARAP USULÜ KABAK DOLMASI,"MAHŞİ" ***


"Ve (Allah),onların kalplerini birleştirmiştir.Sen yeryüzünde bulunan herşeyi verseydin,yine onların gönüllerini birleştiremezdin,fakat Allah onların aralarını bulup kaynaştırdı.Çünkü O,mutlak galiptir,hikmet sahibidir."(Enfal:63)

Geçen gün enfal suresininin mealini okurken,yukarıdaki ayete sıra geldiğinde sarsıldım diyebilirim.Rabbimizin hikmetleri ve lütufları saymakla bitmez.kalpleri evirip çeviren Allahım,bazende sevdiği kullarına çeviriyor kalpleri.jibek kardeşim de onlardan biri.Diğer kardeşlerimin adını zikretmiyorum,onlar kendilerini biliyorlar zaten...
İbn Ömer anlatıyor: ALLAH Resûlünün yanında oturuyordum. Bir adam çıkageldi ve selam verdi; sonra ayrıldı ve gitti. Dedim ki:
"Bu giden adamı ben seviyorum."
ALLAH Resûlü:
"Ona sevdiğini bildirdin mi?" diye sordu.
Ben
"Hayır bildirmedim." dedim.
Resûlullah
"O hâlde ona sevdiğini bildir." buyurdu.
Ben de adamın arkasından koştum ve ona yetiştim. Selam verdim; elimi omzuna koydum. Ona:
"Vallahi seni ALLAH için seviyorum." dedim.
"Ben de seni ALLAH için seviyorum." dedi bana.
Ona dedim ki:
"Vallahi bunu ALLAH Resûlü yapmamı emretti; yoksa yanına kadar gelip seni
alıkoymazdım."

Çok şükür sevdiğine, sevdiğini söylemeyi öğretti Rasulumüz bize.Dilimiz döndüğünce,pek alengirli laflar edemesekte, sevdiğimize sevdiğimizi söyleriz kendimizce(şiir gibi oldu:)) )

Siz bunu en son ne zaman yaptınız?sadece eşiniz ve çocuğunuza değil,sevdiğiniz herkese onu sevdiğinizi söyleyin.Bu çok güzel bir terapidir.Kalbi ferahlatan,kini haseti silip götüren mucizevi bir sözdür."O" söylediyse mutlaka bir hikmeti vardır.Hiç yapmadıysanız,bugün bir ilk olsun,Allah için sevdiğiniz kardeşinize gidin yada telefon edin,ona "seni Allah için seviyorum" deyin.O güne kadar hiç bu kadar rahat bir kalple uyumadığınızı farkedeceksiniz...

Jibek'ciğimin yeni tarifi ile geldim bugün.Ben "şıhel mahşi" diye biraz daha değişik bir tarif hatırlıyorum.demek ki mahşi kabak dolması demekmiş.Görüntü süper,ben en çokta tereyağı ve nane ile yaptığı şu süslemeyi sevdim.Kendi resimleri ve anlatımıyla,Jibek'ten yeni bir lezzet daha.Buyrunuz;
MALZEMELER
10 adet küçük sakız kabak
300 gr. kıyma
3 sap taze soğan
2 diş sarımsak
1/2 kurusoğan
1/2 demet dereotu
1 çaybardağı bardağı sıvıyağ (kızartmak için)
1 kahve fincanı sıvıyağ
1tatlı kaşığı kuru nane
1/2 çaykaşığı tarçın
1/2 çaykaşığı karabiber
1 yemek kaşığı pirinç
1 tatlıkaşığı tuz
Su

Terbiyesi için:

2 Su bardağı yoğurt
1 yumurta sarısı
1 yemek kaşığı nişasta



YAPILIŞI
* 1 kahve fincanı sıvıyağda küçük doğranmış soğanları hafifçe kavurun, ezilmiş sarımsak, kıyma, pirinç, dereotu ve baharatları ilave edip 5 dk. soteleyin.
* Kabakları iyice yıkayın ve soymayın (benimkiler çok zedelenmiş olduğu için kabak oyacağı ile hafifçe üstünü aldım).
* Kabakların başını ve sonunu kesin.
* Kabak oyacağı ile içlerini dikkatlice oyun, kabakların yırtılmamasına dikkat edin (ağzı dar kabakları çay kaşığının sapıyla oyabilirsiniz).
* Kıyma harcı ile kabakları doldurun.
* 1 çay bardağı kızgın sıvıyağında, doldurduğunuz kabakarın her tarafını iyice kızartın.
* Kabakları tencereye alıp tek sıra halinde yatırarak dizin.
* Üzerini tam örtmeyecek kadar su ilave edin ve orta ateşte yumuşayıncaya kadar pişirin.
* Bir kasede yoğurt, yumurta sarısı ve nişastayı karıştırın.
* Yemeğin suyundan 1 kepçe alıp yoğurtlu terbiyeyi ılıtın.
* Terbiyeyi kabak tenceresinin kenarından akıtarak döküp karışması için hafifçe sallayın ve 5 dk. pişirip kapatın.
* Tabaklara aldığınız kabakların üzerine terbiyeli suyundan da ilave edip sevis yapın.

Teşekkürler gönlü güzel kardeşim ellerin,dillerin dert görmesin...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder