8 Mart 2010 Pazartesi

***BAYRAM TATLILARI-3 GÜL BAKLAVASI***

S6000965
 Bir ramazanın daha sonuna geldik.Zamanın hızlı akışını farkettikçe,ASR suresini daha iyi anlıyorum.”Asr’a yemin olsun ki insan ziyandadır….”Yaşınızda ilerledikçe geçen zaman bunu size daha çok hatırlatıyor.İnşaallah ellerimiz dolu çıkıyoruzdur bayrama,Rabbimize kendimizi affettirebilmişizdir inşaallah.
Bayramın gelişiyle tatlı yapımlarımızı artırıyoruz.gerçi bu bayram yabancı bir yerde oluşum hasebiyle pek gelen giden olmaz sanırım ama benim ailem zaten kalabalık olduğu için tatlı şart gibi.Bu kez değişik bir tatlı şekli denemek istedim.Adı gül tatlısı olsada,baklava hamurundan yaptığım için gül baklavası koydum adını.Aslında çok bilinen bir şekil ama ilk kez yapıyorum.
Bütün malzemeler aynen BURMA TATLISININki gibi olacak.
Yapılışı:
Hazırladığınız hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp yuvarlayın.Nişasta ile açabildiğiniz kadar ince açın.önce karşılıklı iki kenarını sonra diğer iki tarafını merkeze toplayın.yani dört yapraklı yonca şeklinde olacak.yaprak kısımlarına biraz ceviz koyup ortaya doğru toplayın.Elinizle hafif düzelterek ters çevirin ve tepsiye bu şekilde yerleştirin.bütün bezeler bittikten sonra erittiğiniz tereyağı ve sıvı yağı karışımını tatlıların üzerine gezdirin.200 derecelik fırında üzeri kızarına kadar pişirin.Tatlı soğuyunca ılıktan biraz daha sıcak şerbeti üzerine dökün.
AFİYET OLSUN…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder