Çocukken bayram için yapılan hazırlıklar bana pek bir heyecan verirdi.baklavalar börekler,bayram için hazırlanan kıyafetler.Anneciğimin elleriyle dikip hazırladığı bayramlıkları yatağımızın başucuna koyar, sabahı sabırsızlıkla beklerdik.Hele şeker toplamanın,topladığımız şekerleri saymanın zevkini hiç birşey vermezdi.şimdilerde bu heyecanı o günkü kadar derin yaşayamıyorum ama yinede bayramların özel bir yeri var hayatımızda.Şimdiden Cahide ve Emrullah iddiaya girdiler bile;”senin şekerinmi,yoksa benimkimi fazla olacak” diye.Rabbim nice hayırlı bayramlara eriştirsin inşaallah.Bu tatlıyı ilk kez kayınvalidemde görmüştüm.Sarığı burma,dolangel,oklava tatlısı,burma tatlısı gibi birçok isim vermişler bu tatlıya.Ben burma tatlısı diyorum.Dizginlenemeyen merakım dolayısı ile birçok kez denedim.Başlarda böreklik yufka gibi açıyordum:))Artık kamil oldum sanırım.hamur tarifi benim deneyerek bulduğum bir tariftir.aynen uygulayabilirsiniz. MALZEMELER:
Hamuru için:*1 su bardağı yoğurt *2adet yumurta*1 buçuk çay bardağı sıvı yağ*yarım çay bardağı ılık su*1 yemek kaşığı sirke*bir çay kaşığı tuz*5buçuk 6 su bardağı un*1 buçuk çay kaşığı kabartma tozu
Arasına serpmek için: ceviz içi
Açmak için: yarım kg.nişasta
Şurup için:3.5 su bardağı su*3.5.su bardağı şeker*yarım limon suyu
üzeri için.Sıvı yağ
YAPILIŞI:hamur malzemeleri ile yumuşak bir hamur yoğurun*yarım saat kadar dinlendirin*2 ceviz büyüklüğünde parçalar alın*her iki parçayıda çay fincanı büyüklüğünde açıp,arasına bolca nişasta serpip üstüste koyun*önce merdane ile daha sonra oklava ile açabildiğiniz kadar açın*açtığınız yufkayı ortadan ikiye bölüp önce bir yarısına daha sonra diğerine ceviz serpin*oklavaya dolayıp resimde gördüğünüz gibi büzün*tepsiye dizin.tatlıları bıçakla kesin*üzerine heryerine gelecek şekilde soğuk sıvıyağ gezdirin*sıcak fırına sürün.Kızarınca çıkarın*şerbetini tatlı soğuduktan sonra sıcak olarak dökün*yalnız şerbeti ocaktan indirdikten sonra beş dakika kadar bekletin ilk sıcaklığı geçsin,daha sonra dökün.2 saat sonra tatlımız servise hazır*Afiyet olsun
Not:hazır baklava yufkasından burma tatlısı yapmadım ama yapanlar var.Fakat hiçbiri elde açılan tatlının yerini tutmaz...