12 Mart 2010 Cuma

***CEVİZLİ BULGUR PİLAVI***

Elhamdulillah buldum!
Aylardır üzerime karabasan gibi çöken Kızıltepe'nin kasvetli havasını yok edecek bir kitapçı buldum:)
Oysa ben orayı sadece bir kırtasiye dükkanı sanıyordum.geçen hafta eşim orada istediğim kitabı bulabileceğimi söyledi.Hemen gittik, meğer alt katı kitabevi olarak kullanıyorlarmış.
Bilirsiniz kitapların kendine has harika bir kokusu vardır.O kokuyu hissetmek beni çok mutlu etti.Kitaplar arasında gezinirken Ahmet Günbay Yıldız'ın kitapları gözüme çarptı.Uzun yıllardır hiç roman okumamıştım.Arka kapağını okuyunca Sokağa açılan kapı adlı romanı almaya karar verdim.Roman Feminizm ve çağdaşlık adına ailesini karşısına alan ve yıllarca bunun ızdırabını çeken Sıla'nın hüzünlü hikayesini anlatıyor.çalışan kadının hayatına ayna tutan sürükleyici bir roman.Bir solukta okudum desem mübalağa etmiş olmam sanırım.Derin fikir kitaplarına zaman ayıramayanlar için,tavsiye edebileceğim verimli ve sürükleyici bir kitap.
Dün kitabevine gidip bu kez yazarın Gurbeti ben yaşadım adlı romanına başladım.Bitirince kısaca sizinle paylaşırım inşaallah.

Arkadaşlar cevizli bulgur pilavını daha önce hiç yememiş ve adını da duymamıştım.Tezgahımın üzerinde duran kavrulmuş cevizlere gözümün takılmasıyla,hiç düşünmeden onları pişirdiğim bulgur pilavının içine atmam bir oldu:))biraz havuç ve maydanoz ilavesiyle renklendirdim.Ama iyi ki böyle ani bir karar alıp ceviz ve bulguru buluşturmuşum.İnanın o kadar lezzetli oldu ki yanına hiç bir ilave yemek gerektirmeyen nefis bir pilav ortaya çıktı.Maydanoz pilavlara çok yakışıyor,tavsiye ederim.Ben pilavdan sonra nette baktım daha önce yapılmış mı diye,var ama benimki çok farklı olmuş....
MALZEMELER
1 ölçü pilavlık bulgur
2 ölçü tavuk suyu yada normal su
1 küçük havuç(julyen doğranmış)
100 gr ceviz
1 tutam ince doğranmış maydanoz
Tere yağı, tuz
YAPILIŞI
  • Bulguru tereyağında hafif kavurun.
  • Suyunu koyun, tuzunu atın kaynadıktan sonra demlenmeye bırakın
  • Jülyen doğranmış havuçları haşlayın.
  • Cevizleri hafif yağda kavurun
  • Maydanozu ceviz ve havuçlarla beraber pilava ilave edin.
  • Karıştırıp servis yapın.
  • Diğer pilavlara BURADAN bakabilirsiniz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder