12 Mart 2010 Cuma

ÇİLEK REÇELİ NASIL YAPILIR?


Merhaba arkadaşlar,mevsim yaz olmuş haberim yok.Çilek reçeli yapmak için zamanın geldiğini yeni farkettim.Dün akşam baktım ki eşim elinde küçük bir kasa çilekle geldi(kalabalığız ya ancak yeter).”sen unuttun ama ben unutmadım”dedi.Sağolsun çok düşüncelidir.Neyse nasıl yaptım anlatayım.
Malzemeler:
1 kg. çilek
4 su bardağı şeker
bir çay kaşığı limon tuzu
Yapılışı:Çilekleri birkaç kez ezmeden yıkayın.yapraklarını elinizle döndererek koparın.Sakın bıçak kullanmayın çilekler dağılır.

çilekleri derin bir tencereye koyup üzerine şekeri dökün.biraz sallayıp kapağını kapatın.
en az bir gece bekletin, şekerin iyice erimesini bekleyin.daha sonra ocağa koyup kaynayana kadar bekleyin.yüzüne gelen beyaz kefini kevgir ile alın.Kef bitene kadar devam edin.reçelinizin olduğunu anlamak için ocağın altını iyice açın .kaynarken iri gözler oluşuyorsa reçeliniz olmuş demektir.En son limon tuzunu ilave edip altını kapatın.

çilek reçelimiz hazır.sıcakken bir kavanoza koyup soğuyana kadar bekleyin.soğuyunca ağzını kapatın.Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder