16 Mart 2010 Salı

***DOĞAL JÖLELİ ,MEYVELİ TART***

Mısırda Filistine giden yardım konvoyundaki insanların üzerine saldırılmasına değinmeden geçemiyeceğim.Olayları kanımız donarak seyrediyoruz.By hüsnü'nün başında yer aldığı Mısır hükümetinin İsrail'i aratmayan tutumu "Aralarında ne fark var?" sorusunu akla getiriyor.Doğru ya;Nasılda unutmuşum,küfür tek milletti değil mi?
Lütfen onları unutmayalım!Daha önce kaçırmış olanlar için yardım hattını tekrar hatırlatmak istiyorum.30 72 numaralı telefonu her arayışınızda 5 tl.Yardım yapmış oluyorsunuz.Evlerimizde rahat otururken bari küçücükte olsa çorbada tuzumuz olsun.
Peygamberimiz (s.a.v.)’in “Mümin, mümin için parçaları kenetlenmiş bir bina gibidir.”, “Kim Müslüman kardeşinin işine koşarsa, onun için bu on sene itikâfta kalmaktan daha hayırlıdır. …”(büyük hadis külliyatı) öğretilerine aykırı yaşamak bize yakışmaz.Hiç bir şey yapamazsak dualarımızda onları unutmayalım...

Dün ayva çekirdeğinden jöle yapımını sizinle paylaşmıştım.Bu gün ise bu jöleyi kullanarak parlattığım jöleli tarttımı sunuyorum.Görüntü süper oluyor.Sevgili arkadaşım Rumma renkli olarak hazırlansa diye bir fikir öne sürmüş.Değişik tatlılar için renkli jöle hazırlayabiliriz.Ama meyveli tartlar için parlaklık açısından sade jöle daha iyi oluyor.
Aslında ben alt kısmı kıtır olduğu için tartı pek tercih etmiyorum fakat çocuklarım ve eşim çok seviyor.Onlar için yapıyorum.Buyrun tarife;

MALZEMELERİ
•2 yumurta
•125 gr. tereyağı(eritilmiş)
•1 p. kabartma tozu
•3 çorba k. pudra şekeri
•yarım çay b. buzlu su
•alabildiği kadar un

KREMASI İÇİN(ben iki ölçü kullandım)
•2 su b. süt
•4 çorba k. tozşeker
•1 çorba k. un
•2 çorba k. mısır nişastası
•1 yumurta sarısı
•1 çorba k. tereyağı

ÜZERİ İÇİN
istediğiniz meyveler
Ayva jölesi

YAPILIŞI
Önce kremasını hazırlayın soğumaya bırakın.Tart malzemeleriyle,yumuşak bir hamur hazırlayın.Yağladığınız tart kalıbına,merdaneyme açtığınız hamurunuzu yayın,elinizle düzeltin.kenardaki fazlalıkları merdaneyle veya bıçakla çıkarın.hamurun dip kısmını çatalla delin.175 derecede pişirin.Fırından çıkardıktan sonra soğumasını bekleyin ve hazırladığınız kremayı tartın ortasına dökün.Üzerini meyvelerle istediğiniz gibi süsleyin ve meyvelerin üstüne önceden  yaptığımız ayva jölesini bir fırça yardımıyla sürün.Afiyet olsun...


Not:Arkadaşlar kışın çilek almıyorum, süslemede kullanmak  için,sadece bir kaç tane aldım.Doğal jölenin parlaklığını daha kolay farketmeniz için...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder