23 Mart 2010 Salı

***EVDE GIDA BOYASI NASIL YAPILIR?***

"Size rızık olarak verdiğimiz şeylerin temiz/helal olanlarından yiyin, bu hususta azgınlık etmeyin. Sonra gazabım üzerinize iner. Kimin de üzerine gazabım inerse, hiç kuşkusuz o, uçuruma düşmüş helak olmuştur." Taha 81


Hayal gücümüzü birazcık zorlarsak,evde yapabileceğimiz gıdaların ne kadar çok olduğunu ürettikçe daha iyi farkediyorum.Şu yukarıda gördüğünüz kırmızı boyalı kurabiyelerin boyası tamamen evde yapıldı ve yine doğal malzemelerle.Bu bir devrim oldu demek abartı olur mu bilmem.En azından bana göre böyle oldu.
Fikir nereden çıktı?
Geçen gün Jibek'le fikir telakkilerinde bulunurken bana butik kurabiyeler yapmak istediğini ve bunları değişik doğal gıdalarla renklendirmeyi deneyeceğini anlattı.Bende buradan yola çıkarak,nasıl yaparım sorusu üzerinde kafa yordum.Yazın vişneden konsantre vişne suyunu nasıl yaptığım aklıma geldi.kaynattıkça koyulaşıyor ve konsantre oluyordu.Peki bunu pancar suyuyla yapamazmıydım? Duramadım denedim.Sonuç mükemmel!
Bir çay kaşığı boya ile harika bir renk ortaya çıkıyor.Kremalara,keklere,soslara kullanabileceğiniz doğal bir gıda boyası oldu.Bu arada sevgili eczacı kardeşim Handenur'da gıda danışmanımızdı:))

Hemen bir kurabiye yaptım ve tencerenin dibindeki boya kalıntısını hafif sulandırdım.Kurabiyeleri,önce bu suya sonra şekere batırdım.Boyalıdan hiç bir farkı olmadı.Şeftali kurabiye yapmak isteyenler için rahatlıkla önerebilirim.Anlıyacağınız geçen pazar günümü yepyeni bir keşif ve lezzetli kurabiyelerle sonlandırdım.Tevafuğa bakın ki Aynı gün Jibek'ciğimde bu renklendirme işleriyle uğraşmış.Farklı yöntemler kullanarak harika butik kurabiyeler yapmış.Tamamen doğal ve ev yapımı.
Şeker hamurlarına katmak için onca para verip alan arkadaşlar hem paranızdan,hem sağlığınızdan  olmayın.En önemliside haram olan gıdalar maneviyatımızı olumsuz etkiliyor.Bakın ne buyuruyor Efendimiz:

“Duanızın kabul olmasını istiyorsanız yediğinize, içtiğinize dikkat edin ve helâl lokma yiyin! Öyle kimseler vardır ki, yedikleri, içtikleri haram ve giydikleri haramdır. Böyleyken bunlar, ellerini kaldırıp dua eder, Allah’tan bir şeyler isterler. yediği haram,içtiği haram,bu insanın  yaptığı böyle bir dua, nasıl kabul olur?” (Müslim, Zekat, 65)

Rabbimiz hiç bir şeyi boşuna yaratmadı.Bize tertemiz nimetler veren,vücudumuzu tertemiz  yaratan Rabbimizin emanetine iyi bakmak onu kirletmemek en önemli vazifelerimizden.Haddi aşmadan,harama kaçmadan da nice güzel pastalar,kurabiyeler ve daha birçok gıdaları hazırlamak mümkün.Lafı çok uzattım,gelelim doğal gıda boyamızın tarifine;

EV YAPIMI KIRMIZI GIDA BOYASI



1-Üç adet kırmızı pancarı yıkayıp soydum
2-Katı meyve sıkacağından suyunu çıkardım
3-Bir tencereye aldım ve içine 2 yemek kaşığı şeker kattım
4-Kaynamaya başlayınca üzerinde biriken kefleri aldım
5-ve suyu cıvık reçel kıvamına gelene kadar kaynattım.
6-altıncı resimde gördüğünüz kadar bir boyamız oldu.
Tabi ben deneme amaçlı yaptım,yapmışken en az 2 kg.Pancar kullanmak mantıklı olur.Uzun süre kullanırsınız.


Bu kurabiye hamuru kırmızı oldu fakat pişince rengi biraz açıldı.
Aşağıda gördükleriniz Jibek'in yaptığı butik kurabiyeler.Ayrıntıları daha sonra inşaallah.

Şu güzelliğe bakarmısınız,harika bir jest oldu bu benim için.Daha önce kimseden görmediğim bir jest:)




Ve bunlarda diğerleri,yaptık işte bal gibide oldu.Denemek için çok bekleyecekmisiniz?Yoksa yapay ürünlere devam mı diyeceksiniz?
Bu arada Handenur'un yaptığı ev yapımı krem şantiden sonra,benimde çok farklı bir krem şanti tarifim gelecek inşaallah.Birazcık bekleyin lütfen...

Not:Yorumlardan kaçıran arkadaşlar için soruların cevabını buradan vereyim.
1-öncelikle şunu unutmayın ki ev de yaptığımız gıda boyası  asla hazır boyalar kadar etkili bir boya değildir.hazır boyadan bir fiske atsanız kıpkırmızı olur,fakat bu boya daha fazla kullanmanızı gerektirir.
2-Pancarın kokusu tadı hissediliyormu diye sormuşsunuz,üstteki kurabiyeyi onun için yaptım.Hiç kokusunu hissetmedik.Az öncede bu boyayı kullanarak krema yaptım.İçine yaklaşık 1-5 tatlı kaşığı kadar boya koydum.Çok güzel bir renk oldu kokusu yine gelmiyordu.
3-Mucizeler beklemeyin,bir kek veya kurabiye hamurunu kırmızı renge döndürsenizde pişerken rengi açılabiliyor.fakat beyaz kremayla kapladığınız bir pastanın kremasından biraz ayırıp kırmızı renk oluşturabilir ve süslemesini yapabilirsiniz.Ev şartlarında ancak bu kadar yapabildim.belki siz buradan yola çıkarak daha da geliştirebilirsiniz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder