20 Mart 2010 Cumartesi

***FIRINDA PAZILI MAKARNA***


Hayırlı pazarlar dilerim herkese.Pazar günü de olsa tembellik tozları üzerinize bulaşmasın,üretmeye,hayırlarda yarışmaya devam edelim inşaallah.


Öncelikle canımı sıkan bir konudan bahsetmek istiyorum.Bizim burada binbir emekle resimlediğimiz,düzenleyip yazısını yazıp yayınladığımız tarifleri,bazılarının elişlerini, aynı gün kendi sayfasına kopyalayan uyanıkları görünce üzüldüm doğrusu.daha dün yayınladığım elmalı pastayı hemen sayfasına almış.bende yorum yazdım,"sana ait bir marifetin varsa yayınla,yoksa başkalarının üzerinden geçinme!" diye.Ama insan utanmazsa her işi yapıyor işte.

İnanın sitesindeki bütün postlar başkasına ait.Linkini vermeye değer bulmadığım için vermiyorum.Benim birçok yazımı kopyalamış.zaten sadece o da değil,böyle birkaç site daha var.birde altına yorum yapmışlar "Elinize sağlık,sizi takip ediyorum" diye :S

Yapacak bir şey yok,sanal alemde illaki oluyor böyle can sıkıcı durumlar.Gerçi yaşadığımız toplumda da böyle değil mi? Tamam tamam uzatmıyacağım,yemeğe geçiyorum:))

Arkadaşlar pazılı makarnanın aslında ıspanaklıdan pek bir farkı yok.fakat daha öncede belirtmiştim,burada pazı çok fazla,ıspanağın güzelini bulmaksa çok zor.Bu yüzden ıspanağın kullanıldığı hemen her tarife pazıyıda kullanıyorum.İçindeki mayonez daha önce evde kendi yaptığım mayonezden arta kalanıydı.Yağ yerine mayonez kullandım.Özellikle soğuduğu zaman tadı tıpkı ıspanaklı börek gibi oluyor tavsiye ederim...
MALZEMELER

1 bağ pazı
1 paket fiyonk makarna
2 adet yumurta
2 kaşık mayonez
100 gr kadar beyaz peynir, karabiber

BEŞAMEL SOS
3 su bardağı süt
3 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı tereyağı
karabiber,kişniş

ÜZERİ İÇİN
rendelenmiş kaşar peyniri

YAPILIŞI
Pazıları yıkayıp,ince ince doğrayın
Makarnayı kaynayan suya atıp haşlayın.
Makarnayı süzüp hemen doğranmış pazıların üzerine dökün
iyice karıştırın (bu esnada pazılar biraz yumuşayıp inecektir)
İçine yumurta, mayonez, peynir ve karabiberi atıp tekrar karıştırın
Yağlanmış büyük borcama bastırarak yerleştirin.
Tereyağını küçük bir tencerede eritin
Üzerine unu katıp kavurun
Sütüde ilave edip hızlıca karıştırın,
Kaynayıp 2 dakida daha piştikten sonra ocaktan alın
Pazılı makarnanın üzerine boşluk kalmayacak şekilde yayın.
Kızgın fırına sürüp üzeri hafif kızarana kadar pişirin.
En son rendelenmiş kaşarı üzerine gezdirip eriyene kadar fırında tutun.
Yemeğimiz servise hazır.Afiyet olsun

Diğer yemek tariflerine BURADAN ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder