4 Mart 2010 Perşembe

***HAVUÇ REÇELİ TARİFİ***

Bazen sizde benim gibi kahvaltı konusunda sıkıntı çeker misiniz?Ben bunu sık sık yaşarım.İlle özel birşey yapmam gerekir.Sanırım bizimkileri kötü alıştırmışım.O gün evdelerse,tamam bu kolay ama sabah erkenden gideceklerse özel birşey yapmak çok zor oluyor.Her zaman önceden hazırlayıp dolaba koyma imkanını da bulamıyorum...
İşte öyle düşündüğüm günlerden biriydi.Havuçtan reçel yapan varmı diye nette arayınca bir çok tarif çıktı karşıma.Meğer ne çok yapan varmış.Duramadım tabi denemeye karar verdim.bazısı doğrayıp pişirmiş,bazısı düdüklüye atmış.Yok ben öyle yapmadım,rendeledim Oktay usta su olarak greyfurt ve portakal suyu koymuş,bende öyle yaptım ve düdüklüyede koymadım.Yarım portakalın da kabuğunu rendeledim.Hem görüntüsü çok güzel,hemde lezzeti.Esasen havuç tadından çok,hafif greyfurt birazda portakal tadını hissediyorsunuz.Değişik bir reçel yapmak isteyenler için güzel bir seçenek...
Bu arada Handenur kardeşim helal gıda üretimi yapan bir firmanın site adresini vermiş.Ben girdim baktım, http://www.afiagida.com/ markette elinizi atıp,helal değil kaygısıyla almaktan vazgeçtiğiniz hemen bütün ürünlerin üretimini yapmışlar.Maalesef  Mardin'de bu ürünleri bulmam imkansız,ama bir çok şehirde satış noktaları var,kolaylıkla temin edebilirsiniz.En azından çocukları teselli etmek için yeter de artar bile...
MALZEMELER

2 büyük havuç(3 su bardağı havuç rendesi oldu)
3 su bardağı şeker
1 adet portakal suyu,1 adet greyfurt suyu (toplam bir su bardağı oldu)
1 su bardağı içme suyu
yarım limon suyu
yarım portakalın rendesi

HAVUÇ REÇELİNİN YAPILIŞI
  • Havuçları rendeleyin,limon suyu hariç bütün malzemeleri tencereye alıp pişmeye bırakın.
  • Üzerine çıkan kefi bir kevgir yardımıyla alın.
  • Kaynara çıktıktan yaklaşık yarım saat sonra limon suyunu ekleyin.
  • Suyu göz göz olana kadar yani büyük baloncuklar oluştuğu zaman altını kapatın.
  • Sıcakken bir kavanoza koyup soğuyunca ağzını kapatın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder