15 Mart 2010 Pazartesi

***KAYNATMADAN KONSERVE YAPIMI***

Kaynatmadan konserve yapımını ilk kez  geçen yıl duydum ve bu yıl yapmak nasib oldu.Eski yöntemle konserve yapımı hep gözümü korkutmuştur.bu teknikle çok kolay ve pratik oluyor.Kızıltepe’de domatesin kilosu 50 krş. ve yerli domates.Buranın en sevdiğim yönü bu zaten;sebze meyve çok ucuz ve genelde yerli üretim.Size belli bir ölçü vermiyeceğim çünkü bu sizin kaç kavanoz konserve yapacağınızla alakalı.
acılı ezme ve menemen
KAYNATMADAN MENEMEN KONSERVESİNİN YAPILIŞI
*Tencereye biraz sıvıyağ koyun ve küçük doğradığınız biberleri içine atın.Biraz sararttıktan sonra,doğranmış domatesleri ve tuzunu ilave edin.Ben kabuklarını soymuyorum çünkü kabukların faydası çok büyük.Ve hiç birşey boşuna yaratılmamıştır…
*Menemen kaynamaya başladıktan yaklaşık 10-15 dakika sonra hala kaynıyorken temiz kavanozlara boşluk kalmayacak şekilde doldurun…
*Kavanozların ağzını yıpranmamış kapaklar ile sıkıca kapatın ve hemen kuru bir yere ters çevirin…
*İyice soğuyana kadar,hatta en az 24 saat o şekilde bırakın.kapakların ortası içe çökmüş olmalı.Daha sonra düz olarak yerleştirebilirsiniz.
KAYNATMADAN ACILI EZME KONSERVESİNİN YAPILIŞI
*Acılı ezme için,salçalık kırmızı biber,yeşil acı süs biberi,domates,zeytinyağı,tuz ve neredeyse yeşil biberin ölçüsünde sarmısak kullandım….
*Yağ ve tuz hariç bütün malzemeleri robottan geçirdim.Yağını ve tuzunu ilave edip,kaynamaya başladıktan sonra yaklaşık 10 dakika kadar pişirdim.Menemende olduğu gibi kavanozlara yerleştirip ters çevirdim.
Cahide’nin notu:Acılı ezmeyi kışın yiyeceğiniz zaman içine biraz sirke ilave edebilirsiniz.Ayrıca makarnalara sos olarakta kullanabilirsiniz…
***KAYNATMADAN KONSERVE,ACILI EZME VE MENEMEN KONSERVESİ***

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder