14 Mart 2010 Pazar

***KIŞ HAZIRLIKLARI,UN TARHANASI***

Yaz bitti,okullar açıldı.Çocuklarım için yeni bir yer,yeni bir okul,arkadaşlar öğretmenler yeni.Biraz tedirgin başladılar okula,eskileri daha bir özlediler.Esasen hamlıktan çıkıp,pişme aşamasına adım attılar.
Okulların açılması,kışa dahada yaklaştığımızı bize hatırlatıyor.her sene bu dönemler yoğun bir mutfak tempom olur.Deep freeze konulacaklar,kurutmalıklar,turşular bu sezonda tatlı bir yorgunluk verir.Çok şükür ben bu işleri bitirdim sayılır.Meyve  ve sebzelerin ucuz zamanı geçmeden sizlerle paylaşmak istedim
 UN   TARHANASItarhana
Tarhana yapmak  oldukça zahmetli bir iştir.fakat evde yaptığınız un tarhanasının tadınıda  hiç bir şey vermez.
MALZEMELER
3 kg.domates
2 kg.soğan
2 kg.kırmızı biber
2 kg.süzme yoğurt
1 kg.haşlanmış nohut
Varsa tarhana otu(çortik)
Bolca nane,tuz
Aldığı kadar un
YAPILIŞI
Tencereye sırasıyla,tarhana otu,soğan,biber ve domatesi irice doğrayarak yerleştirin.Yaklaşık  iki saat hiç su ilave etmeden kısık ateşte pişirin.iyice ılıdıktan sonra içinden tarhana otlarını çıkarıp,kaln malzemeyi robottan geçirin.geniş bir leğene alın.içine yoğurt ve haşlayıp püre haline getirdiğiniz nohutuda ilave edin.Yeteri kadar un ilavesiyle çok yumuşak bir hamur elde edin.en az iki gün ara sıra karıştırarak hamurun kamil olmasını sağlayın.Daha sonra havadar bir yere geniş bir örtü serin.Üzerine tarhana hamurundan parça parça serin.Üst taraf kuruduğunda ters çevirin.Her iki tarafta hafif kuruyunca elinizle parçalayın.Bu aşamada tarhanayı uzun süre yalnız bırakmayın.sık sık gidip karıştırın.Ne tam kuru, ne de ıslak haldeyden,hamur parçacıklarını yerden destek alarak ovalayın.ovaladığınız tarafı orta delikli bir elekten başka bir örtünün üzerine eleyin.Tarhana bitene kadar bu işleme devam edin.Elediğiniz kısmı iki gün kadar açık havada  tutun ki nemli kalıpta küflenmesin.kurularım
Kışın dolma yaptığımız,patlıcan ve bibere ilaveten ben kabak ve salatalıkta oyup kurutuyorum.deneyin cidden çok farklı bir lezzeti oluyor.patlıcan kızartmasıPatlıcan kızartması kışın elinizin altında hazır oluyor.İstediğiniz gibi yemeğini yapabilirsiniz.erik ve şeftali kurusuKuru meyvelerede  ailecek özel bir ilgimiz var.bu yıl siyah erik ve armut kuruttum.Ucuz bulursanız,elmada lezzetli oluyor.bunları kuru olarak yiyebileceğiniz gibi hoşaflardada kullanabilirsiniz.
turşularAcı biberi çok tükettiğimiz için böyle üç kavanoz süs biberi turşusu ,iki kavanozda domates soslu turşu yaptım.Domatesli turşuya;beş kg.lık kavanoz için,yarım kg.süs biberi,3.5-4 kg.kadar domates,bir su bardağı sirke,bir baş sarmısak ve yeteri kadar tuz koydum

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder