11 Mart 2010 Perşembe

***YASSI KADAYIF HAMURUNDAN KÜLAH TATLISI***

Cümlemizin cuması bereketli olsun,
Bu mübarek güne güzel bir tatlı yakışır dedim.Bu yüzden tarifimi bu güne sakladım.
Külah tatlısı ismi bana ait olan,şekil olarak ise arapların yaptığı bir tatlı.Orjinal ismi nedir bilmiyorum.Daha önce taş kadayıf veya yassı kadayıf adı altında yaptığım tatlının hamuru gibi pişirdim.Fakat hamuru biraz değiştirip bu tatlıya özgü kıldım.şekil dışında herşeyi bana ait bir tatlı diyebilirim.Külah tatlısı adıyla bilinen farklı bir tatlı var ama bunun gibi değil.
Hamuru yabancıların pancake dedikleri klasik kahvaltılık yiyeceğini andıran bir hamur gibi oluyor.Tek yönlü pişirildiği için yumuşacık ama hamur olmuyor.

MALZEMELER
3 su bardağı süt
3 su bardağı un
2 adet yumurta
4 yemek kaşığı şeker
2 yemek kaşığı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı instant maya
1 silme çay kaşığı tuz

KREMASI
3 su bardağı süt
3 yemek kaşığı pirinç unu
1.5 yemek kaşığı nişasta
6 yemek kaşığı şeker
1 yemek kaşığı tereyağı
2 yemek kaşığı hindistan cevizi
1 paket vanilya
Limon kabuğu rendesi

KÜLAH TATLISININ YAPILIŞI
*Hamurunuzu tıpkı yassı kadayıfda olduğu gibi hazırlayın.
*Yağlanmış teflon tavaya küçük yuvarlaklar halinde dökün.
*Kısık ateşte ve yine tek yönlü pişirin.
*Kremanızı klasik krema gibi pişirip soğutun
*Yassı kadayıfların ortasına bir tatlı kaşığı kadar kremadan koyup,kadayıfları yarıya kadar kapatın.
*Külah şeklinde olmalıdır.Külah tatlılarının üst kısmında açık kalan yerlerini fındık,çikolata,hindistan cevizi veya evde uygun ne varsa ona batırıp en az iki saat dinlendirdikten sonra servis edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder