9 Mart 2010 Salı

***YEŞİL ZEYTİNLİ BÖREK VE POĞAÇA***

Yeni yıldan beklentilerin ne diye sormuş Gülsüm arkadaşımız.Kendisine çok teşekkür ediyorum.Bu sorunun tezahürü olarak beynimi kurcalayan,düşündükçe beni kahreden bir konuyu dillendirmek istedim;

Hz.İbrahim,güneşin ve ayın battığını görünce yanlış şeylere ilahlık yüklediğini anlamış ve "ben batanları sevmem" demişti.
Bende hem batanları hem bitenleri sevmiyorum.Ben sonsuzluğa talibim.Nice yeni dediğimiz yıllar eskidi gitti.o yıllardan elimizde hiçbir şey kalmadı.Bitecek bir yıldan beklentim olamaz,bir yılbaşı ağacına da bağlamadım hayallerimi...
Ebediyete uzanan hayalleri olmalı insanın,onu alıp arşa yükseltmeli,onu alemin en değerlisi kılmalı.Gözyaşları olmalı insanın,geleceğe dair korkuları için döktüğü.Duaları olmalı,alemi şumul.secdeleri olmalı birde,hep gelecek için büyüyen secdeleri.
"...Siz dünyanın geçici yararını istiyorsunuz. Oysa Allah (size) ahireti istemektedir..."Enfal 67

Hasan Basri Hazretleri,asırlar öncesi kendince toplumun bozulduğuna kanaat getirip şöyle demiştir “Eğer siz sahabeyi görseydiniz, onlara ‘deli!’ derdiniz; onlar sizi görselerdi, ‘bunlar mümin değil’ derlerdi.”

Bir ay öncesinden süslenen ağaçlar evlerin başköşesini işgal ediyor.Üstüne asılan ışıltılı süslere bir sürü para sayılıyor.Hediyeler,hindiler,kutlama hazırlıkları hatta şampanyalar.Daha yeni yıl gelmeden kaybetmeye başladılar bile.Hasan Basri gibi şahsiyetler,bu günleri görselerdi ne yaparlardı sizce?Hele Rasulümüz;Sünnetlerin boynu bükük kaldı nice zamandır."Ben senin ümmetinim" demeye yüzümüz var mı?
Yeni bir yıldan ne ister insan? çok para mı,iyi bir iş, bir aşk mı?Yeni bir ev,havalı bir araba mı?Sarhoş nefeslerle,zinakar bedenlerle uyanılan yeni yıl sabahları yeni bir başlangıç mıdır hayallerin gerçekleşmesi yolunda?
Sahi siz  çok şey mi bekliyorsunuz yeni yıldan?

Gaziantep'te yeşil zeytinle yapılan börek pek meşhurdur.Ben hamurunu poğaça hamurundan yaptım.orjinal tarifinde hamur un,su ve tuzdan oluşur.Kapatma şekli de böyle değildir.Üçgen şekli genelde araplar daha çok yapıyor.Orta doğu yemekleride her zaman ilgimi çekmiştir.Bizim kültürümüzle benzer yönleri çok var.


MALZEMELER
250 gr.kıyma
1 su bardağı yeşil zeytin
2 adet soğan
varsa kırmızı biber
maydanoz,tuz ve baharatlar

YAPILIŞI
Kıymayı ve soğanı kavurun,
İçine çekirdeği ayıklanmış yeşil zeytini,küçük oğranmış kırmızı biberi,maydanoz ve baharatları ilave edip,altını kapatın.
Mayalanmasını bekledikten sonra resimlerde gördüğünüz şekiller gibi veya istediğiniz biçimde katlayın.
Üzerine yumurta sarısı sürüp 200 derecelik fırında üzeri kızarana kadar pişirin.
Not:daha kapsamlı bir yazıyı cuma günü için düşünüyordum.Arkadaşımızın mim sorusunu geciktirmemek için yazılan yüzeysel bir yazı oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder