19 Mart 2010 Cuma

Yurt dışında görevlendirilen öğretmenlerin pasaport işlemleri

1- Bakanlıklararası Ortak Kültür Komisyonunca yurt dışında görevlendirilen öğretmenlerin görevlendirme yazıları dairelerine/il millî eğitim müdürlüklerine ulaştıktan sonra pasaport almak üzere kadrolarının bulunduğu dairelere/ il millî eğitim müdürlüklerine başvuracaklardır.

2-Kadro derecesi 1-2-3 olan öğretmenler Hususi, diğerleri Hizmet damgalı pasaport alabileceklerdir.

3-Hizmet damgalı pasaport başvuru formundaki öğretmenin yurt dışında görevlendirildiği tarihin başlangıcına pasaport başvurusunun yapıldığı günün tarihi, bitişine ise pasaport tarihinden İtibaren dördüncü yılın bitiş tarihi yazılacaktır.

4- Kendi isteğiyle ya da Bakanlıklararası Ortak Kültür Komisyonunca yurt içi görevine döndürülen öğretmenlerin hizmet damgalı pasaportları kurumlarınca teslim alınarak göreve başlatılacak ve göreve başlama yazısı ekinde teslim belgeleri Bakanlığa gönderilecektir.

Ahmet Kandemir
Memurlar.net Öğretmenler Bölüm Sorumlusu


--------------------------------------------------------------------------------

T.C.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü

Sayı: B.08.0.DİG.0.17.03.05.912.03-6001 24/7/2009
Konu: Yurt dışında görevlendirilen
öğretmenlerin pasaport işlemleri

......... VALİLİĞİNE
(İl Millî Eğitim Müdürlüğü)

İlgi: Bakanlıklararası Ortak Kültür Komisyonunun 28/22/2007 tarih ve 77 sayılı kararı.

Bakanlıklararası Ortak Kültür Komisyonunun Çalışma Esas ve Usulleri ile Bu Komisyon Tarafından Yurtdışında Görevlendirilecek Personelin Nitelikleri ile Hak Ve Yükümlülüklerinin Belirlenmesine İlişkin Bakanlar Kurulu Kararının 8. Maddesi gereğince, Komisyon marifetiyle birer yıllık süreler halinde toplam beş yıla kadar görevlendirilebilecekleri hükme bağlanan öğretmenlerin, hizmet pasaportlarını kısa süreli almalarından kaynaklanan sorunları gidermek amacıyla, görevlendirme şartlarını taşımaları halinde görevlendirildikleri tarihten itibaren beşinci yılın ders yılı sonuna kadar görevlerinin devam ettirileceğinin ilgili makamlara bildirilmesi ilgi karar ile belirlenmiştir.

Bu bağlamda, Bakanlıklararası Ortak Kültür Komisyonunca yurt dışında görevlendirilen öğretmenlerin görevlendirme yazıları dairelerine/il millî eğitim müdürlüklerine ulaştıktan sonra pasaport almak üzere kadrolarının bulunduğu dairelere/ il millî eğitim müdürlüklerine başvuracaklardır. Kadro derecesi 1-2-3 olanlar Hususi, diğerleri Hizmet damgalı pasaport alabileceklerdir. İlgi karar çerçevesinde Hizmet damgalı pasaport başvuru formundaki öğretmenin yurt dışında görevlendirildiği tarihin başlangıcına pasaport başvurusunun yapıldığı günün tarihi, bitişine ise pasaport tarihinden İtibaren dördüncü yılın bitiş tarihi yazılacaktır.

Kendi isteğiyle ya da Bakanlıklararası Ortak Kültür Komisyonunca yurt içi görevine döndürülen öğretmenlerin hizmet damgalı pasaportları kurumlarınca teslim alındıktan sonra göreve başlatılması ve göreve başlama yazısı ekinde teslim belgelerinin Bakanlığımıza gönderilmesi gerekmektedir.
Gereğini rica ederim.

Emel LATİFAOĞLU
Bakan a.
Genel Müdür Yardımcısı V.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder