25 Mart 2010 Perşembe

***EV YAPIMI KREM ŞANTİ TARİFİ***

بِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم.

"Benim ve sizin misaliniz ateş yakıp da ateşine cırcır böcekleri ve pervaneler düşmeye başlayınca onlara engel olmaya çalışan adamın hali gibidir. Ben sizi kuşaklarınızdan tutarak ateşten korumaya çalışıyorum siz ise benim elimden kurtulup da ateşe atılmaya çalışıyorsunuz." (Hadis-i Şerif)

Ne mutlu bize ki: Şefkatin doruğunda bir peygambere sahibiz.Annenin evladına göstermediği şefkati,O ümmetine göstermiş.Bizler zerafeti,asaleti,muhabbeti ve sevmeyi ondan öğrendik.hem bizim,hem bizden önce gelenlerin yollarını aydınlatan sönmeyen ışığı,daha nice nesillerin yolların aydınlatmaya devam edecek inşallah...Rabbimiz bizi O'na layık bir ümmet eylesin.(amin)

İyi ki onun ümmetindenim,ne mutlu bana ,ne mutlu bize.Her bir emri,tavsiyesi hikmetlerle dolu olan Rasulumuzün gıdalarla ilgili olan tavsiye e emirlerinede uyalım ki,ateşe düşenlerden olmayalım inşaallah.Hepinize tefekkürü unutmayacağımız,bereketli bir cuma günü dilerim...

Yaş pastalar için hepimiz krem şanti kullanmak isteriz,hem görünümü daha beyaz,hemde ağızda yağlı bir his veren akıcı kıvamıyla bize daha cazip gelir.Bugüne kadar hep hazır aldığımız krem şantileri artık evimizde yapmaya ne dersiniz?

Sofra dergisinin eski sayılarından birinde gördüğüm Leman Cılızoğlu'nun kitabında da bulunan ,1. krem şanti tarifi biraz uğraştırsada krem şantiye en çok benzeyeni oldu.Sabırla uzun süre çırpılması gerektiği için güçlü motoru olan bir miksere ihtiyacınız var.Yoksa sizi yarı yolda bırakabilir.Çiğ yumurta oluşu sizi ürkütmesin,çünkü yumurtada kokan,beyazı değil,sarısıdır.Zaten hazır gıdalarla beraber farketmeden öyle şeyler yiyoruz ki,yumurta akı yanında nur nimet kalır.zaten sıcak şekerli suyla beraber,neredeyse pişiyor....
 
MALZEMELER


 2 adet yumurta akı
1 çay  bardağı şeker,
3 yemek kaşığı su
1 paket vanilya
1 fiske tuz

3.resimi çektiğimde olacağına dair hiç bir ümidim kalmamıştı aslında,ama çırptıkça katılaştığını gördüğüm zaman ,derin bir oh çektim:)
 KREM ŞANTİNİN YAPILIŞI
  • İki yumurta akını bir fiske tuzla beraber çırpma kabına alın
  • Diğer tarafta şeker ve suyu küçük bir tencere veya cezveye koyup kaynamaya bırakın
  • yumurta akları 1. resimdeki kadar çırpılmışken,ocakta suda eriyip kaynayan şekeri alıp sıcakken yumurta aklarını üzerine dökün.Bu sırada çırpmayı durdurmayın hatta hızlandırın.
  • Yaklaşık 10-12 dakika çırpmaya devam edin.Çok zor katılaşıyor,sabırlı olun.
  • en son vanilyayı koyup tekrar çırpın.Krem şantiniz hazır... 
2.YÖNTEM
Bu yöntem diğerinden biraz daha kolay,fakat diğeri kadar sıkı bir kıvamda değil.
Bu kez yumurta aklarını kar haline gelene kadar çırpıyoruz
Bu aşamadan sonra sıcak şekerli suyu döküp sadece 30 saniye kadar çırpıyoruz.Çok çırparsak sönebilir.hemen sonra anlatacağım pastada bu yöntemi kullandım.Gayet güzel oldu.

3.YÖNTEM
Hazır süt kreması ve pudra şekeri ile hazırlama yöntemi..
Bu yöntemi henüz denemedim.Jibek'in de tavsiye ettiği bu tarifi anlatımıyla beraber Handenur'un sayfasında bulabilirsiniz

4.YÖNTEM
2 su bardağı süt,3 yemek kaşığı un,6 yemek kaşığı şeker ile hazırladığınız klasik kremaya kar haline getirilmiş yumurta akını ilave edip hafifçe karıştırma yoluyla elde edilir.Ben Pişirilerek yapılanı krem şanti tadına benzetemiyorum pek.Çünkü un kokusu geliyor.Ama kremaya göre daha iyi oluyor.
5.YÖNTEM
Bu yöntemi de daha önce Handenur yapmıştı.Yumurtanın aklarını kar haline getirip içine bir kaç kaşık pudra şekeri ekleyerek yapıyorsunuz.Bir nevi beze gibi oluyor.Sanırım en kolay ve pratik olanı bu...

Diğer ev yapımı gıdalara BURADAN bakabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder