5 Mart 2010 Cuma

***YOĞURTLU PATATES YAHNİSİ (Gaziantep)***

"Ey Rabbim! Senden bildiğim ve bilmediğim hayrın hem çabuk, hem geç olanını istiyorum. Ey Rabbim Re­sûlünün senden istediğini istiyorum, Resûlünün sana sı­ğındığı şeyden ben de sana sığınıyorum. Allah'ım benim için kaza ettiğin şeyin âkibetini doğru yola ulaştır.” İbn Mâce, Duâ, 4.

Tüm inananların cuması mübarek olsun,bir bayram havasında geçecek nice cumalara ulaşmayı Rabbim cümlemize nasip eylesin (amin)

Hayatta hiç unutamayacağınız günler ve anlar vardır.Üzerinden ne kadar zaman geçerse geçsin asla unutulmayacak günler.Benim içinde öyle bir gündü Fato teyzeye yemeğe gittiğimiz o gün...

Yıl 2000,Antep'in Oğuzeli ilçesinin  Dokuzyol köyüne tayinimiz çıktı.Orada lojman olmadığı için Karataş köyündeki kapanan okulun boş lojmanına yerleştik.Çok güzel,sıcacık ve sevimli bir köydü,lojmanın içinde bulunduğu o büyük bahçeyi,baharda açan rengarenk gülleri,evimin önündeki mis gibi kokan,akasya ağacını,pencerenin önündeki hergün çiçek açmasını adım adım takip ettiğim kayısı ağacını,köy kızlarını...unutmam ne mümkün?Her gün birisi yağlı köfte yapar çağırır,diğer köylü kızları,kadınları da toplanırlardı.O yağlı köftenin lezzetini nasıl unuturum?

Yine bir gün ikindi vakti yemeğimizi yedikten(biz iki öğün yemek yeriz,ikinci öğün yazın ikindi vakitlerine denk gelir) sonra kapı çaldı.Kapıda bir çocuk:" Ben Fato'nun torunuyum,nenem sizi yemeğe çağırıyı" dedi.Yemeği yemiş tıka basa doymuşuz.Aksilik bu ya her zaman biraz az yemeye çalışan ben,çatlayana kadar yemiştim ve bir lokmalık yerim kalmamıştı.Neyse davete icabet etmeli deyip,kalkıp gittik....

Bir yer sofrasıydı ki ,sıcak, yurduma özgü,buram buram samimiyet kokuyordu.Fato Teyze çok içten,cana yakın bir teyzeydi,yaşıyorsa Allah selamet versin.O gün bizim için horozlarından birini kesmiş,pilavın üzerine ditmiş,birde bu yoğurtlu patates yahnisini yapmıştı.Bir kaç şey daha vardı ama hatırlayamıyorum.Horozun etlerini bir benim önüme,bir eşimin önüne iteliyor "Aboo niye yemiyniz,cip(çok) datlı olmuş taman" diye serzenişte bulunuyordu.Onca tokluğumuza rağmen o horoz etini ve yahniyi o kadar beğendik ki;o günden beri bu yahniyi yaparım.Fakat o horozun tadını  sanırım bir daha bulamam....

MALZEMELER
300 gr.yağlı kuşbaşı et
4-5 adet patates
2 su bardağı yoğurt
1 yumurta
2 silme yemek kaşığı  un
2 yemek kaşığı tereyağı,bol nane
YAPILIŞI
*Etleri düdüklüye koyup haşlayın,suyunu yoğurdu hesap ederek çok koymayın
*Patatesleri soyup küp küp doğrayın etlere ilave edin
*Patatesler piştikten sonra,yoğurt un ve yumurtayı çırpıp içine yavaş yavaş karıştırarak ilave edin.Kaynamaya başladıktan sonra altını kapatıp tuzunu atın.
*Üzerine kızarttığınız naneli tereyağını gezdirerek servis yapın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder